تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۹۳۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سند بخش تعاون در مراحل پایانی تصویب

‌می‌متالز - معاون تعاون وزارت کار گفت: جلسات بررسی سند بخش تعاون در کمیسیون‌های دولت تشکیل شده و اکنون در مرحله نهایی در کمیسیون اقتصادی دولت است.

به گزارش می‌متالز، اگر بخواهیم با نگاه به بخش تعاون از مزیت‌های آن بگوییم، رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت انباشت سرمایه‌های کوچک و تبدیل آن به سرمایه‌های متوسط و کلان از جمله آن مزیت‌ها است.

همچنین بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی ۲۵ درصد از اقتصاد کشور به بخش تعاونی سپرده شده است، با این وجود در حال حاضر سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور کمتر از پنج درصد است که فاصله زیادی تا عدد تعیین‌شده در قانون اساسی دارد. از این‌رو توجه به این مهم باید سرلوحه فعالیت‌های دولت باشد.

سند بخش تعاون، به عنوان نقطه عطف در این مسیر می‌تواند برای رشد تعاونی‌ها موثر باشد. اواخر شهریور بود که معاون تعاون وزارت کار اعلام کرد در راستای دستور رئیس جمهور سند بخش تعاون تا ۱ ماه آینده به دولت ارسال می‌شود.

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت کار در آخرین اظهارات خود درباره سند بخش تعاون بیان کرده است:رویکرد دولت بر توسعه بخش تعاون و پیگیری سند توسعه تعاون بود و بر همین اساس بعد از ۱۱ سال اولین جلسه پیگیری سند توسعه تعاون به عنوان یکی از اسناد بالادستی بخش تعاون برای تعریف ماموریت‌ها تشکیل شد و در حالی که ۲۱ درصد سند پیگیری شده بود رئیس جمهوری دستور داد سند یک بار دیگر بازبینی شود.

به گفته مسکنی جلسات بررسی سند در کمیسیون‌های دولت تشکیل شده و اکنون در مرحله نهایی در کمیسیون اقتصادی دولت است و با تصویب آن سند توسعه تعاون جدیدی با اصلاحات جدید تدوین خواهد شد که مبنای تحول بخش تعاون خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده