به گزارش میمتالز، جزئیات دیگری مانند مشخصات عملکرد و محل تولید نیز هنوز فاش نشده است. عرضه کامیون بیوایدی در مکزیک در شرایطی است که سهم بازار برندهای خودروی چینی در این کشور آمریکای مرکزی افزایش یافته، آن هم در دورانی که جو بایدن، رئیسجمهور آمریکا، در حال آماده شدن برای چهار برابر کردن تعرفهها بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین است. به نقل از بلومبرگ، برندهای چینی حدود ۸۷ درصد از فروش خودروهای الکتریکی در آمریکای جنوبی و ۲۰ درصد در مکزیک را به خود اختصاص دادهاند.
درحالیکه خودروهای سواری بیوایدی در حال حاضر در ایالات متحده موجود نیستند، این خودروساز به بازارهای سراسر آسیا و اقیانوسیه، از جمله استرالیا و آمریکای لاتین، جایی که پیکاپها محبوب هستند، فشار آورده است. فروش کامیون در آن مناطق تحت سلطه مدلهایی مانند هایلوکس تویوتا موتور و رنجر فورد است که نسخههای هیبریدی را نیز در برخی بازارها ارائه میدهند. برای یک برند چینی غیرعادی است که یک خودروی جدید را در خارج از بازار داخلی خود رونمایی کند و این اقدام نشاندهنده اهمیت فزاینده مکزیک برای بیوایدی و دیگر خودروسازان مستقر در چین است. بلومبرگ در اوایل سال جاری خبر داد بیوایدی در حال بررسی ساخت یک کارخانه خودروهای برقی در مکزیک است. طبق این گزارش، این غول خودرویی بر بازار مدلهای برقی تسلط دارد و برای مدت کوتاهی با پشت سر گذاشتن تسلا به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان در سهماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تبدیل شد.
منبع: دنیای اقتصاد