تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۴۱۵۷۹
سرویس خبر : اجتماعی

اولیای خدا در جوار امام رضا (ع) آرام گرفت

‌می‌متالز - یادداشتی را به قلم «ولی مهدی‌پور» مدیر ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در ذیل بخوانید.

‌می‌متالز؛ یادداشت به قلم «ولی مهدی‌پور» مدیر ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان به منسابت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به شرح ذیل است:

انالله و اناالیه راجعون

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ‌اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

(اى پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند! بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند

وعده خداوند برای کسانی که مخلصانه و دلسوزانه در راه خدمت به مردم قدم بر می‌دارند، شهادت است. در واقع شهادت پاداش گام برداشتن و تلاش در مسیر اراده‌ی خداوند است.

خادم‌الرضا آیت‌الله دکتر رئیسی سالیان سال برای خدمت به مردم و رضای الهی گام برداشت، استراحت برای این اولیای خدا معنا نداشت و خستگی نمی‌شناخت. استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا برای رفاه حال مردم قدم برداشت، هیچ‌گاه خللی در اراده‌ی خدمت‌رسانی‌اش به مردم وارد نشد. یاس و ناامیدی به قلب رئوف‌اش راه نداد و آرامشش تنها در آسودگی مردم بود.

در یکی از سفر‌های استانی به خوزستان؛ توفیق همراهی شهید جمهور نصیبم شد. در منطقه محروم منبع آب اهواز در کنار این مرد خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی بودم، اهالی منطقه محروم منبع آب و مناطق همجوار برای دیدار رئیس‌جمهور مردمی و محبوب آمده بودند. تیم امنیتی همراهش اصرار بر سخنرانی ایشان در مکان خاصی را پیش‌بینی کرده بودند، اما با روحیه‌ی مردمی و متواضعانه‌اش، از تیم امنیتی خواست در میان مردم منطقه حضور پیدا کند و درد دلشان را بدون واسطه و چهره‌به‌چهره بشنود. خادم‌الرضا بر این باور بود که نباید دیوار حائلی بین مردم و خادم‌شان باشد.

شب که به خانه برگشتم، در فکر فرو رفتم، با خودم گفتم خدایا چه روح بزرگی در جسم این مرد بزرگ دمیدی و چه سعادتی نصیبش کردی؛ خوشا به سعادتش. به این دیدگاه رئیس‌جمهور نسبت به مردم افتخار کردم، خیالم آسوده و دلم قرص شد که مردم کشورم مورد عنایت خاص خداوند متعال، آقا امام زمان (عج)، آقا امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) قرار دارند که این‌چنین انسان وارسته‌ای که سراسر وجودش اخلاص، دلسوزی، مردم‌داری و تعهد می‌باشد، رئیس‌جمهورشان است.

آری بر اساس وعده خداوند متعال، مقام شهادت یقینا برازنده‌ی چنین شخصیتی بود و بایستی این اولیای خدا با شهادت دنیا را ترک می‌کرد تا وعده‌ی که خداوند نسبت به بندگان مخلص و مردم‌دارش داده، برای ما بازماندگان رنگ حقیقتش آشکارتر شود.

شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همراهان صدیقش با شهادت دنیا را ترک کردند و به آسمان خداوند پر کشیدند تا مزد تلاش بی‌وقفه‌ی خود را در این سالیان از یگانه متعال بگیرند.

و، اما ما مانده‌ایم و راه دشوار پیش رو؛ شهادت این اولیای خدا درسی بزرگ برای زندگی ماست که بدانیم، گام برداشتن در مسیر خدمت به مردم و رضای الهی، پایانی کم‌نظیر برای بندگان خدا به همراه دارد و خوشا به سعادت انسانی که هم‌چون خادم‌الرضا و همراهان شهیدش، سعادت و عاقبت به خیری را در خدمت به مردم و رضای الهی می‌بینند.

روحت شاد و یادت تا ابد گرامی باد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده