تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۴۲۱۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا:

رکورد تولید روزانه ۵ هزار و ۷۱۳ تن کلاف گرم در فولاد سبا ثبت شد/کیفیت ۹۸ درصدی تولیدات نهایی

‌می‌متالز - مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا از ثبت رکورد ۵ هزار و ۷۱۳ تن تولید کلاف گرم در این شرکت در روز ۵ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بهمن خلیلی، مدیرعملیات مجتمع فولاد سبا با اشاره به ثبت رکورد جدید در شرکت فولاد سبا اظهار کرد: ۰۵ خردادماه امسال رکورد ۵ هزار و ۷۱۳ تن تولید کلاف گرم در این شرکت ثبت شد.

وی افزود: رکورد قبلی این شرکت در سال جاری نیز در ۱۰ فروردین امسال و به میزان ۵ هزار و ۶۷۱ تن کلاف گرم به ثبت رسیده است.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا در خصوص علت موفقیت این شرکت در زمینه ثبت دومین رکورد روزانه در سال جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: یکی از دلایل این موفقیت هماهنگی خوب بین خطوط تولید است چرا که خطوط تولید در فولاد سبا به یکدیگر پیوسته است و هر گونه اشکال در یک خط بر فعالیت دیگر خطوط نیز تأثیرگذار است.

مشکلات خطوط بالادستی و پایین‌دستی به حداقل رسید

وی تصریح کرد: عزممان را جزم کردیم تا در شرکت فولاد سبا مدیریت تأخیر بین خطوط را داشته باشیم، مشکلات خطوط بالادستی و پایین‌دستی به حداقل رسید و تعمیرات اضطراری را به خوبی مدیریت کردیم.

خلیلی همت و خواست نیروی انسانی متخصص و متعهد فعال در شرکت فولاد سبا را دیگر دلیل موفقیت در ثبت رکورد‌های جدید در این شرکت اعلام کرد و افزود: این عزم در راستای تحقق شعار سال و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب جزم شده تا بتوانیم به صورت واقعی این منویات را عملی سازیم.

بهبود وضعیت توقفات در شرکت فولاد سبا

وی در ادامه با اشاره به بهبود وضعیت توقفات در شرکت فولاد سبا گفت: توقفات در این شرکت در نرخ بسیار پایین قرار گرفته و تولید مواد اولیه با کیفیت در آهن‌سازی سبا اتفاق افتاده که آهن اسفنجی ما در حال حاضر کیفیت خیلی خوبی را دارد و این امر تأثیر بسیار خوبی نیز در ثبت رکورد کلاف گرم داشته است.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا با بیان اینکه ضایعات تولیدی را به حداقل رساندیم، ادامه داد: می‌توان گفت در برخی از روز‌هایی که ثبت رکورد جدید را داریم ضایعات صفر بوده و با به حداقل رسیده است که این امر نقش بسزایی در بهبود کیفیت تولید نیز دارد.

ما توانستیم به کیفیت بالای ۹۸ درصد در محصولات نهایی برسیم

وی تاکید کرد: به حداقل رساندن ضایعات به معنای افزایش کیفیت در تولید است، ما توانستیم به کیفیت بالای ۹۸ درصد در محصولات نهایی برسیم، حتی اگر بتوانیم کیفیت مواد را از شرایط موجود بالاتر ببریم، می‌توانیم در آینده به رکورد‌های خوبی دست یابیم.

خلیلی همچنین با اشاره به نقش خدمات فنی و پشتیبانی در ثبت این رکورد اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری سرباره زیر کوره قوس در این رکورد نقش بسزایی داشته، باید توجه داشت که تقریباً به اندازه یک سوم تولید، سرباره تولید می‌شود که این سرباره حتماً باید به صورت گرم جمع‌آوری شود و این امر به خوبی محقق شد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و معاونان شرکت فولاد مبارکه در دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده در شرکت فولاد سبا، اضافه کرد: همه حمایت‌ها برای ما مناسب بوده و سعی داریم پاسخ خوبی به این حمایت‌ها دهیم.

رکورد تولید روزانه ۵ هزار و ۷۱۳ تن کلاف گرم در فولاد سبا ثبت شد/کیفیت ۹۸ درصدی تولیدات نهایی

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده