تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۴۲۱۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار فولاد چین در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳/ کاهش مصرف هم‌زمان با افزایش ظرفیت تولید

‌می‌متالز - در نمودار‌های زیر تولید، مصرف و ظرفیت تولید فولاد چین در سال‌های ۲۰۲۱ میلادی تا ۲۰۲۳ میلادی ترسیم شده است.

به گزارش می‌متالز، وب‌سایت جی‌ام‌کی سِنتر، در نمودار‌های زیر تصویری از بازار فولاد چین در سال‌های ۲۰۲۱ میلادی تا ۲۰۲۳ میلادی ارائه کرده است.

نمودار سمت چپ تولید فولاد چین را در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ میلادی نشان می‌دهد. تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۱ با کاهش سالانه ۱.۹درصد به یک میلیارد و ۳۳ میلیون رسید؛ در سال ۲۰۲۲ باز هم با کاهش سالانه ۱.۹درصد یک میلیارد و ۱۳ میلیون تن فولاد در چین تولید شد و در سال ۲۰۲۳ تولید فولاد چین رشد سالانه ۰.۶ درصد داشت و این کشور یک میلیارد و ۱۹ میلیون تن فولاد تولید کرد.

نمودار‌های میانی تصویر نشان می‌دهد مصرف ظاهری فولاد چین در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ سیر کاهشی داشته است. مصرف فولاد چین در سال ۲۰۲۱ با کاهش سالانه ۴.۲درصدی به ۹۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید. چین در سال ۲۰۲۲ با کاهش سالانه ۳.۳درصدی ۹۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد مصرف کرد و در سال ۲۰۲۳ با کاهش سالانه ۲.۷درصدی ۹۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد در چین مصرف شد.

نمودار‌های سمت چپ تصویر ظرفیت تولید فولاد چین را در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ نشان می‌دهد و گویای اینست که چین ظرفیت تولید خود را در طول این سال‌ها افزایش داده است. ظرفیت تولید چین در سال ۲۰۲۱، ۰.۱ درصد کاهش سالانه داشت و یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون تن بود و چین ۹۰درصد این ظرفیت را تولید کرد. در سال ۲۰۲۲ ظرفیت تولید چین ۰.۳درصد رشد سالانه کرد و به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تن رسید و چین ۸۸درصد این ظرفیت را تولید کرد. در سال ۲۰۲۳ ظرفیت تولید چین دو درصد رشد سالانه داشت و به یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون تن رسید و چین ۸۷درصد از این ظرفیت را تولید کرد.

بازار فولاد چین در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳/ کاهش مصرف همزمان با افزایش ظرفیت تولید

منبع: چیلان

عناوین برگزیده