تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۴۲۲۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۳.۳۶ درصدی موجودی فولاد در کارخانه‌های چین

‌می‌متالز - جدیدترین گزارش انجمن آهن و فولاد چین نشان می‌دهد کل موجودی فولاد شرکت‌های عضو انجمن در اواسط می ۲۰۲۴ به ۱۶.۸۲۶ میلیون تن رسید که بیانگر رشد ۵۴۷ هزار تنی معادل ۳.۳۶ درصدی نسبت به نیمه اول ماه جاری است. همچنین متوسط تولید روزانه فولاد خام در این کارخانه‌ها ۲.۲۰۹ میلیون تن برآورد شد.

به گزارش می‌متالز، موجودی فولاد در کارخانه‌های چین طی یک روند افزایشی در نیمه دوم ماه می ۲۰۲۴ بیش از ۱۶ میلیون تن برآورد شد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در ۲۴ می‌سال جاری، کل موجودی فولاد شرکت‌های عضو انجمن در اواسط می‌ به ۱۶.۸۲۶ میلیون تن رسید که بیانگر رشد ۵۴۷ هزار تنی معادل ۳.۳۶ درصدی در مقایسه با موجودی ۱۶.۲۷۹ میلیون تن در نیمه اول ماه می‌است. همچنین موجودی فولاد کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین در ماه می‌سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تن افزایش یافت که از رشد ۳.۴۵ درصدی حکایت دارد. با این حال مطابق نمودار ذیل، میزان فعلی تولید فولاد خام در کارخانه‌های عضو انجمن ۱.۲۸۹ میلیون تن یا ۷.۱۲ درصد در مقایسه با اواسط آوریل افت داشته است چراکه میزان تولید و ذخیره‌سازی فولاد در این کارخانه‌ها اواسط ماه گذشته نزدیک به ۱۸.۱۱۶ میلیون تن بود.

رشد ۳.۳۶ درصدی موجودی فولاد در کارخانه‌های چین

جزئیات گزارش انجمن آهن و فولاد چین نشان می‌دهد متوسط تولید روزانه فولاد خام کارخانه‌های وابسته به انجمن در اواسط ماه می ۲۰۲۴ حدود ۲.۲۰۹ میلیون تن بود که نشان‌دهنده رشد ۰.۸۱ درصدی نسبت به روز‌های ابتدایی ماه است. علاوه بر این میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در کارخانه‌های عضو انجمن در نیمه ماه می‌به ۲.۱۲ میلیون تن رسید که نسبت به اوایل ماه جاری رشد ۴.۷۵ درصدی را نشان می‌دهد. در مقابل این میزان تولید در مقایسه با می‌سال گذشته بیانگر کاهش ۰.۹۲ درصدی است.

طبق آمار این انجمن میانگین تولید آهن خام نیز در کارخانه‌های عضو انجمن در ماه جاری روند صعودی پیدا کرد و تولیدکنندگان از ۱۵ تا ۲۴ می‌سال جاری موفق به تولید روزانه ۱.۹۷۸ میلیون تن آهن خام شدند که ۲.۱۸ درصد نسبت به روز‌های نخست ماه می‌افزایش داشته است. ولی این میزان تولید آهن خام نسبت به سال ۲۰۲۳ افت ۰.۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

چشم‌اندازی منفی برای صنعت فولاد چین

اعضای انجمن آهن و فولاد چین آینده نه چندان درخشان را برای صنعت و بازار محصولات فولادی این کشور پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد اکثر آنها روند صعودی تولید فولاد با شروع ماه ژوئن ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد، زیرا همچنان تقاضا برای محصولات فولادی در چین مانند روز‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ پایین است. در واقع فولادسازان چینی میزان تولیدات خود را پس از تعطیلات روز کارگر بالا بردند ولی برخلاف انتظار تغییری در شرایط بازار ایجاد نشد. در نتیجه کسادی بازار و افت تقاضا مجدد بر روحیه فولادسازان تأثیر خواهد گذاشت تا آنها از میزان تولید خود بکاهند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده