تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۲۸۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار کرمان تاکید کرد:

راه‌اندازی وزارتخانه معدن راه‌گشای فعالیت شرکت‌ها در عرصه جهانی است

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بر تشکیل وزارت‌خانه‌ای مستقل متشکل از معدن، محیط زیست و منابع‌ طبیعی تاکید کرد و تشکیل سازمان مستقل در حوزه معدن زیر نظر نهاد ریاست‌ جمهوری را پیشنهاد داد.

به گزارش می‌متالز، امیر حسن‌زاده روز ۱۶ خردادماه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حضورش در نشست معدنی با موضوع بررسی فعالیت‌های بین‌المللی حوزه معدن با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در این جلسه که با حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ معدنی برگزار شد، بحث سرمایه‌گذاری معدنی در خارج از کشور مطرح شد و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بر حضور شرکت‌های معدنی در کشور‌های دیگر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حضور شرکت‌های معدنی در خارج از کشور امری مهم و ضروری است، تصریح کرد: حضور در کشور‌های دیگر باید با اهدافی مانند تولید ارز و صادرات خدمات فنی و مهندسی از ایران انجام شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: باید بتوانیم ایران را با حضور شرکت‌های معدنی در خارج، به عنوان کشور مرجع برای دنیا معرفی کنیم.

معاون استاندار کرمان همچنین شرکت‌های خصوصی را اولویت اول برای حضور در خارج از کشور ذکر کرد و گفت: با تشویق شرکت‌ها و هلدینگ‌های خصوصی و خصولتی برای حضور در عرصه بین‌المللی می‌توانیم به اهداف مدنظر برای توسعه صادرات مواد معدنی دست یابیم.

وی از وجود قوانین دست‌وپاگیر و بروکراسی اداری برای شرکت‌ها و هلدینگ‌های معدنی در کشور سخن به‌ میان آورد و افزود: این امر توانایی حرکت را از شرکت‌ها گرفته و آنها در داخل کشور قفل هستند، از این رو باید ابتدا مشکل آنها در داخل کشور برطرف شود تا بتوانند حضور موفقی در عرصه جهانی داشته باشند.

حسن‌زاده که ازجمله موافقان راه‌اندازی وزارت معدن در کشور است، باز هم بر تشکیل وزارت‌خانه‌ای مستقل متشکل از معدن، محیط زیست و منابع‌ طبیعی تاکید کرد و همچنین تشکیل سازمان مستقل در حوزه معدن زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری را پیشنهاد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان فعالیت این مجموعه را برای رفع مسائل و مشکلات شرکت‌ها و هلدینگ‌های معدنی راه‌گشا دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده