تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۴۲۹۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در بهشت معادن شرق کشور

توسعه فرآوری معادن و صنایع معدنی، در اولویت سرمایه‌گذاری‌های خراسان جنوبی

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه فرآوری معادن و صنایع معدنی در اولویت سرمایه‌گذاری‌ها در استان قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، قناعت در جلسه دیدار اعضای هیات مدیره بنیاد تعاون بسیج افزود: بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه خراسان جنوبی به‌طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه صنایع فرآوری در ارزش افزوده محصولات تأثیر به‌سزایی دارد گفت: افزایش سطح درآمد مردم و اشتغال‌زایی، توسعه صادرات و کاهش ضایعات از مزایای ایجاد صنایع فرآوری است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی از میزان بیکاری‌های دائمی و فصلی کم کرده و زمینه مناسبی برای تأمین نیاز‌های اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای است.

قناعت صنایع تبدیلی و تکمیلی را پیش نیاز راهبرد صنعتی شدن و تأمین‌کننده امنیت عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های استان در این زمینه، به دنبال جذب سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت هستیم.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر و سرمایه‌گذاری‌های موفق بنیاد تعاون بسیج در دیگر استان‌ها افزود: خراسان جنوبی آمادگی دارد شرایط را برای سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون بسیج در این منطقه فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار ما از سرمایه‌گذاران این است که به ازای خدماتی که دریافت می‌کنند، برای استان آورده اقتصادی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی

عناوین برگزیده