تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۴۲۹۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت:

تکمیل زنجیره ارزش صنایع معدنی هرمزگان در دستور کار است

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: تکمیل زنجیره ارزش صنایع معدنی در استان و جلوگیری از خام‌فروشی، در اولویت و دستور کار است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم سعدینی روز شنبه در جریان بازدید از صنایع معدنی استان افزود: وجود ذخایر متنوع مواد معدنی، استان هرمزگان را مستعد سرمایه‌گذاری و توسعه در این بخش کرده است؛ البته باید توجه داشت که این سرمایه گذاری زمانی اثرگذار و کارآمد خواهد بود که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند.

وی بیان کرد: این چیزی جز جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد و تکمیل زنجیره‌های ارزش صنایع معدنی نیست و به عنوان نمونه باید به دنبال شکل‌دهی زنجیره‌های معدنی استان باشیم.

معاون امور معادن و صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: در این راستا در سطح استان، با حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است و به گواه صاحب‌نظران و فعالان بخش معدن، این اقدامات چه به لحاظ زیرساختی در حوزه معادن و چه به لحاظ فعال‌سازی معادن و ایجاد واحد‌های فرآوری، عملکرد استان هرمزگان قابل مقایسه با سنوات قبل نیست.

سعدینی، تامین نقدینگی و فرسودگی ماشین آلات را مهم‌ترین مشکل معدنداران استان برشمرد و یادآور شد: برای امیدآفرینی در جامعه از همه توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

میزان ذخایر معدنی هرمزگان یک میلیون و ۶۰۷ هزار تن است و سالانه حدود ۱۹ میلیون تن مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده