تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۴۲۹۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تداوم تلاش شرکت‌های بزرگ معدنی برای کاهش انتشار کربن

‌می‌متالز - شرکت معدنی ریوتینتو قصد دارد ۱۴۳ میلیون دلار برای توسعه یک طرح تحقیقاتی و تجهیزات مربوط به آن در غرب استرالیا سرمایه‌گذاری کند که در راستای کارآمدسازی فرآیند آهن‌سازی کم کربن آن به نام بیو آیرون (BioIron) می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، پیش از این شرکت فوق آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی از فرآیند بیو آیرون را در یک خط تولید آزمایشی در مقیاس کوچک در آلمان انجام داده بود و حال با یک خط تولید آزمایشی با مقیاس ده برابر بزرگ‌تر که قادر به تولید ۱ میلیون تن در ساعت آهن اسفنجی است به آزمایش فرآیند فوق در مقیاس نیمه صنعتی می‌پردازد.

ریوتینتو گفت که خط تولید آزمایشی بزرگتر داده‌های مورد نیاز را برای ارزیابی مقیاس بزرگتر این فناوری در یک کارخانه بزرگتر ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود این کارخانه در سال ۲۰۲۶ راه اندازی شود و ساخت تجهیزات آن در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

فرآیند بیو آیرون از کربن‌زدایی زنجیره ارزش جهانی فولاد پشتیبانی می‌نماید، زیرا از زیست توده خام و انرژی مایکروویو به جای زغال سنگ برای تبدیل سنگ آهن استخراج شده در پیلبارا به آهن مورد نیاز در فرآیند فولادسازی استفاده می‌کند. این فرآیند پتانسیل کاهش انتشار کربن را تا ۹۵ درصد در مقایسه با روش کوره بلند فعلی داراست.

این غول معدنی اذعان کرد که پیچیدگی‌هایی در مورد استفاده از زیست توده وجود دارد و گفت که در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که فقط از منابع زیست توده پایدار استفاده می‌شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده