تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۴۲۸۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طی دولت سیزدهم؛

بهره‌برداری از معادن جنوب کرمان هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ۹۰ پروانه اکتشاف معدنی و ۲۰ پروانه بهره‌برداری طی دولت سیزدهم در جنوب این استان صادر شده که بهره‌برداری از این معادن منجر به ایجاد ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر شده است.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی روز پنجشنبه افزود: سه پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی نیز در دولت سیزدهم صادر شده که منجر به سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۵ نفر در جنوب کرمان شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم و سوم معدن تیتانیوم کهنوج شامل بخش‌های فلز و پیگمنت (رنگدانه) در دولت شهید آیت‌الله رییسی اجرا شد، ادامه داد: معادن مربوط به شرکت صنایع ملی مس خصوصا کرور که یکی از بزرگترین ذخایر مس کشور محسوب می‌شود، فعال شدند.

مروجی؛ تقویت برق رمشک، احداث جاده فاریاب به زهمکان از مسیر موردان برای فعال‌سازی معادن سنگ چینی و پیگیری خط انتقال برق ساردوئیه را اقدامات زیرساختی مهمی دانست که برای فعال‌سازی معادن در جنوب استان صورت گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ۸۰۰ مزایده معدنی برای ۳۳۰ محدوده اکتشافی هم در دولت سیزدهم انجام شده است.

اشتغال هزار و ۱۴۵ نفر در حوزه صنعت

وی ادامه داد: ۸۶ پروانه بهره‌برداری در حوزه صنعتی در دولت سیزدهم صادر شد که با ۱۴۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری موجب اشتغالزایی هزار و ۱۴۵ نفر شد.

مروجی با اشاره به وضعیت واحد‌های صنعتی نیمه فعال جنوب استان کرمان گفت: ۲۹ واحد نیمه فعال در این منطقه داشتیم که در این مدت با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ واحد از این تعداد فعال شدند.

وی با بیان اینکه ۳۲۷ جواز در حوزه صنعت در این دولت در جنوب کرمان صادر شد اضافه کرد: ۳۶ واحد راکد داشتیم که با رفع مشکلات و نیاز‌های آنها ۱۲ واحد فعال شد.

مدیرکل صمت جنوب کرمان افزود: معرفی و پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از جمله آرد و شکر، جذب سرمایه‌گذار جدید برای مشارکت و پیگیری برخی از امور توسط دستگاه قضایی اقداماتی بود که در راستای فعال‌سازی واحد‌های تولیدی و صنعتی انجام شد.

مروجی یادآور شد: ۱۲۰ نشست کارگروه رفع موانع تولید برای جنوب کرمان برگزار و ۲۲۰ مصوبه به صورت کامل اجرایی شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده