به گزارش میمتالز، به طوری که تا پایان سال ۲۰۲۵، بیش از پنج برابر تعداد باتریهای مورد نیاز جهان تولید خواهد شد. قطعا این خبر خوبی برای خودروسازان و خریداران خودروهای برقی است، اما زمان چالش برانگیزی برای تازه واردان به صنعت باتری خواهد بود.
از این رو شاید برخی از برنامههای راه اندازی کارخانهها در سراسر جهان به دلیل ظرفیت مازاد این صنعت به تعویق بیفتد یا لغو شود. به عنوان مثال، شرکت فورد با استناد به بازار رقابتی خودروها و باتریهای خودروهای برقی، از برنامههای خود برای افزایش تولید خودروهای برقی عقب نشینی کرده و معتقد است این مشکل در همه جا از جمله امریکا مشهود خواهد بود.
از طرفی عناصر شیمیایی مورد استفاده برای ساخت باتری در حال تغییر است. از جمله باتریهای لیتیوم فسفات برای تامین انرژی خودروهای برقی، بهویژه در میان خودروسازان چینی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مواد تشکیل دهنده این باتریها ارزانتر از سلولهای استاندارد لیتیوم یونی هستند که از نیکل، منگنز و کبالت استفاده میکنند و این تغییر میتواند تقاضای این فلزات را در آینده به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
منبع: ایفنا