تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۴۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بیش از ۴ میلیارد دلاری درآمد‌های ارزی کشور

‌می‌متالز - بانک مرکزی با تأکید بر اینکه درآمد‌های ارزی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش یافت، اعلام کرد: تأمین ارز بخش‌های مختلف اقتصادی از مرز ۱۷.۴ میلیارد دلار گذشت.

به گزارش می‌متالز، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد در سه‌ماهه نخست امسال درآمد‌های ارزی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسیده است، در این مدت تراز تجاری کشور معادل ۵۱.۳ درصد نسبت به مقطع مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

تحولات بازرگانی خارجی همچنین نشان می‌دهد در سه‌ماهه نخست امسال صادرات نفتی و غیرنفتی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با صادرات ۲۱.۵ میلیارد دلاری مدت مشابه سال گذشته، ۱۸.۶ درصدی افزایش یافته است.

گفتنی است تراز تجاری کشور نیز در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۱.۴ درصدی از ۷.۴ میلیارد دلار به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی همچنین ۱۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی از ابتدای سال جاری تا ۸ تیرماه تأمین کرده است که ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز سهم کالا‌های اساسی و دارو بوده است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده