تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۴۶۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت‌گذاری دستوری کمر صنعت کشور را شکسته است/ سامانه‌ها، فسادزا هستند

‌می‌متالز - مرتضوی، دبیرکل خانه صمت در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گفت: ما صنعتگران به شدت از عملکرد سامانه‌ها ناراضی هستیم. این سامانه‌ها تکالیف اضافی را بر دوش صاحبان صنایع گذاشته است و نقشی در کنترل فساد ندارد. تمام فساد‌های بزرگ در همین سیستم‌های سامانه‌ای و ظاهرا کنترلی روی داده است رکورد فساد در این سامانه‌ها شکسته شده است، نارضایتی خودمان را از این وضعیت در این روز مقدس عرض می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، مرتضوی، دبیرکل خانه صمت در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گفت: بی‌برنامگی در تخصیص ارز در جهت واردات مواد اولیه شرکت‌ها باعث نارضایتی واحد‌های تولیدی گردیده و هر روز به یک بهانه‌ای ثبت سفارش‌ها توسط بانک مرکزی متوقف می‌شود. از وزارت صمت درخواست داریم که مشخص کند چقدر ارز به صنایع اختصاص می‌یابد تا ما بتوانیم برنامه ریزی کنیم.

دبیرکل خانه صمت ادامه داد: بار‌ها گفته ایم که قیمت‌گذاری دستوری کمر صنعت کشور را شکسته است و نفع و فایده‌ای در کنترل تورم نداشته است. ثابت شده است که نظام قیمت‌گذاری دستوری هیچ کمکی نمی‌کند و به کیفیت تولید ضربه زده است. چه کسانی به دنبال این هستند که با قیمت‌گذاری دستوری کمر تولیدکننده را بشکند؟ خواهش من این است که یک بار برای همیشه و قبل از این که دیر شود به این خواسته به حق صنعتگران توجه کنید.

مرتضوی افزود: مسابقه غول تورم و افزایش حداقلی حقوق کارگران لکه ننگی برای اقتصاد ما است، هر روز سفره کارگران کوچک‌تر می‌شود، ما به عنوان بخش تولید این آمادگی را داریم که به جای چانه زنی برای حداقل حقوق، با وزارت کار همراهی کنیم، نمی‌شود که تورم ۵۰ درصد و افزایش حقوق ۲۰ درصد باشد.

وی خاطر نشان کرد: تولید صنعتی بدون همراهی اصناف غیرممکن است و قوانین باید در جهت تسهیل کسب‌وکار اصناف باشد. مخالف مالیات ستانی دولت نیستیم، اما به نحو هزینه کرد مالیات منتقد هستیم. مالیات باید صرف زیرساخت‌های کشور شود نه این که صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق شود.

دبیرکل خانه صمت می‌گوید: دولت هر سازی زده، تولیدکننده‌ها هم رقصیده اند، یک جوری بزنید که بتوانیم برقصیم، این آخر عمری دیگر کمر نداریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده