تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۴۶۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات صعودی شد

‌می‌متالز - قیمت انواع آهن‌آلات در بازار آزاد طی هفته ابتدایی تیرماه افزایش یافت. بیشترین رشد قیمت در بازار میلگرد و نبشی دیده می‌شود و در مقابل قیمت‌ها در بازار قوطی تقریبا ثابت بود. در روز پایانی هفته گذشته قیمت بعضی از انواع میلگرد به کانال کیلویی ۲۸ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت انواع آهن‌آلات در بازار داخلی طی هفته اول تیرماه صعودی شد. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بیشترین افزایش قیمت در بازار میلگرد ایجاد شد. قیمت میلگرد برخی از تولیدکنندگان مانند میلگرد ابهر، میلگرد هیربد و پرشین فولاد تا بیش از ۷ درصد افزایش یافت. هفته پایانی خردادماه میلگرد سایز ۱۴ تولیدی پرشین فولاد با قیمت ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان در هر کیلوگرم عرضه می‌شد ولی قیمت این نوع میلگرد در هفته گذشته در هر کیلوگرم به بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. این بالاترین قیمت انواع مختلف میلگرد در سال ۱۴۰۳ بود.

پایان هفته گذشته کف قیمت میلگرد در بازار اصفهان به کیلویی ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و سقف قیمت‌ها از کیلویی ۲۷ هزار تومان نیز بالاتر رفت. روز پایانی هفته محصولات آریان فولاد به قیمت کیلویی ۲۸ هزار تومان رسیدند. میلگرد سایز ۱۰ این شرکت با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۹۰ تومان معامله شد. این بالاترین قیمت میلگرد در طول هفته گذشته بود. در بازار تیرآهن افزایش قیمت‌ها به ۴ درصد می‌رسید و کف قیمت تیرآهن کیلویی ۲۶ هزار و ۵۰ تومان شد.

دو هفته قبل یک شاخه تیرآهن سایز ۱۶ حدود ۵ میلیون تومان قیمت داشت ولی این هفته با قیمت ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان نیز معامله شد. تیرآهن سایز ۱۴ محصول تیرآهن بناب بیشترین افزایش قیمت را در هفته گذشته به ثبت رساند. هر شاخه از این تیرآهن ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت داشت ولی تا پایان هفته به ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید. این موج افزایش قیمت در بازار قوطی ایجاد نشد و قیمت بیشتر اقلام نسبت به هفته قبل ثابت بود ولی در بازار نبشی قیمت‌ها همانند میلگرد و تیرآهن بر مدار صعود قرار گرفت.

هفته اول تیرماه قیمت انواع نبشی تا بیش از ۶ درصد افزایش یافت. بیشترین رشد قیمت نیز مربوط به محصولات شرکت نبشی نستا و نبشی فولاد جاوید بناب بود. قیمت نبشی ضخامت ۳ و اندازه ۴۰ در ۴۰ برای هر کیلوگرم از ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت نبشی با ضخامت ۴ و اندازه ۶۰ در ۶۰ تولیدی شرکت نبشی فولاد جاوید بناب نیز در یک هفته از کیلویی ۲۵ هزار و ۶۰۰ به بیش از ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. گزارش‌های میدانی از افزایش تقاضا در بازار آهن آلات به ویژه نبشی و میلگرد حکایت دارد.

تقاضا برای آهن‌آلات هر سال با شروع نیمه گرم سال افزایش می‌یابد ولی در سال ۱۴۰۳ تاکنون سطح تقاضا ضعیف بود. آهن فروشان معتقدند هفته گذشته نیز با وجود رشد قیمت‌ها همچنان سطح تقاضا کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده