تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۵۵۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تداوم همکاری هند و روسیه در زمینه فلز آلومینیوم

تداوم همکاری هند و روسیه در زمینه فلز آلومینیوم
‌می‌متالز - از زمان آغاز تحریم روسیه، هند به‌دنبال فرصتی برای برقراری ارتباط با روسیه بوده تا اینکه برای نخستین‌بار در ماه آوریل سال جاری، هند موفق به صادرات آلومینیوم به روسیه شد و این ارتباط رقم خورد. این اولین همکاری روسیه در سطح بین‌المللی در شرایط تحریم خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، این ارتباط اقتصادی با صادرات ۴۴.۸ هزار تن آلومینیوم فرآوری‌نشده توسط هند به روسیه آغاز شد. براساس آمار گمرکی هند، ارزش بار ارسال‌شده به روسیه، چندین میلیون دلار است.

این محموله، نخستین محموله ثبت‌شده آلومینیوم از هند به روسیه از ابتدای سال ۲۰۰۹ است که رقم قابل‌ توجهی هم می‌باشد چراکه روسیه به‌عنوان دومین صادرکننده بزرگ فلز آلومینیوم در جهان شناخته می‌شود به‌طوری‌که در شرایط تحریم در سال ۲۰۲۳، ارزش این صادرات ۶.۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به‌گفته‌ی لئونید خازانف، کارشناس اقتصادی، تمامی کارخانجات داخلی روسیه که به نوعی محصولی مرتبط با آلومینیوم تولید می‌کنند، بالاجبار مواد اولیه آلومینیومی خود را یا از تولیدکننده داخلی یعنی روسال و یا از تولیدکننده‌ای در آسیا تهیه می‌کنند. بسیاری از کارخانجات ترجیح می‌دهند نیاز خود را از یک شرکت آسیایی تهیه کنند چراکه سیاست‌های فروش شرکت روسال دشوار است و با خرید از یک شرکت آسیایی می‌توانند سیاست‌های خاص شرکت روسال را اصطلاحاً "دور" بزنند.

هند می‌تواند آلومینیوم با کیفیت و با قیمت مناسب دراختیار روسیه قرار دهد و همین مسأله موجب شده که بسیاری از تولیدکنندگان روسیه ترجیح دهند آلومینیوم موردنظر خود را از هند تهیه کنند. بسیاری از تولیدکنندگان پیش‌بینی می‌کنند که در شرایط تحریم و با اعمال سیاست‌های سختگیرانه شرکت روسال، شرکت‌های بیشتری علاقمند به خرید آلومینیوم از هند باشند. بر همین اساس انتظار می‌رود که صادرات آلومینیوم خام هند به روسیه به بیش از ۱۰۰ هزار تن نیز افزایش یابد.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران