تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۶۰۹۶
سرویس خبر : زمین شناسی

پلتفرمی برای همکاری سازمان‌های زمین‌شناسی عضو بریکس راه‌اندازی می‌شود

پلتفرمی برای همکاری سازمان‌های زمین‌شناسی عضو بریکس راه‌اندازی می‌شود
‌می‌متالز - اولین نشست سران سازمان‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس با موضوع چشم‌انداز بریکس در مطالعه، توسعه و استفاده پایدار از منابع معدنی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، این نشست که به مدت سه روز در مسکو - روسیه با حضور سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشورمان برگزار شد، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تقویت ارتباطات بین سازمان‌های زمین‌شناسی را برای پاسخگویی به چالش‌های پیش‌رو در دستور کار خود داشت.

در این نشست اعضای حاضر نسبت به توسعه همکاری‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس که می‌تواند تاثیر مثبتی بر مدیریت پایدار منابع معدنی و همچنین تقاضای فزاینده برای اکتشافات زمین‌شناسی و استخراج مواد معدنی داشته باشد، به توافق رسیدند.

از سویی، اعضا با هدف ارتقای همکاری‌های علمی و به اشتراک‌گذاری تجربیات کاری و همچنین ظرفیت‌سازی جهت راه‌اندازی مکانیسم گفتگوی منظم سران سازمان‌های زمین‌شناسی کشور‌های عضو بریکس، تحکیم تلاش‌های مشترک برای افزایش اثربخشی تعامل بین سازمان‌های زمین‌شناسی عضو و پیوستن به تلاش‌ها برای راه‌اندازی پلتفرم زمین‌شناسی به عنوان مکانیزم همکاری متقابل سازمان‌های زمین‌شناسی عضو بریکس به تفاهم دست یافتند.

در این نشست کشور‌های روسیه، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند و جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و ایران، امارات، مصر و برزیل نیز به صورت مجازی شرکت کردند.

کشور‌های بنیانگذار بریکس یعنی برزیل، روسیه، هند و چین نخستین نشست خود را در سال ۲۰۰۹ برگزار کردند و آفریقای جنوبی یک سال بعد به این سازمان پیوست. همچنین مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی نیز در اول ژانویه ۲۰۲۴ به این سازمان پیوستند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده