تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۶۳۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق؛ در بازدید از معدن سه چاهون:

سرعت گرفتن عملیات اکتشافی در معدن سه چاهون/ برنامه‌ریزی‌های دقیق، تضمین‌کننده تداوم تولید در آینده است

سرعت گرفتن عملیات اکتشافی در معدن سه چاهون/ برنامه‌ریزی‌های دقیق، تضمین‌کننده تداوم تولید در آینده است
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق، از انجام عملیات اکتشافی هم‌زمان با عملیات استخراج معدن سه چاهون خبر داد و گفت: امیدواریم با دستیابی به ذخایر جدید، بخشی از مساله تامین خوراک حل شود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت در بازدید از معدن سه چاهون و آنومالی‌های ۱۰ و ۱۱ با بیان این مطلب اظهار کرد: معدن سه چاهون با دو آنومالی ده و یازده یکی از معادن شهرستان بافق و زیرمجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است که از سال ۶۸ عملیات معدنکاری آن در قالب طرح توسعه چغارت آغاز شده و از سال ۸۴ تاکنون به طور مداوم عملیات معدنکاری در آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از معدن سه چاهون حدود ۳۰ میلیون تن باطله در سال برداشت می‌شود افزود: سالانه حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ تن سنگ نیز از مجموعه معدن سه چاهون استخراج می‌شود.

حمیدیان به عقب‌ماندگی‌ها در باطله‌برداری و انجام عملیات اکتشافی در طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها هم عیار سنگ سه چاهون کاهش پیدا کرده و هم معدن نیازمند باطله‌برداری‌های جدید برای رسیدن به ظرفیت‌های جدید بوده که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال سرعت دادن به عملیات اکتشافی در منطقه هستیم تا برنامه‌ای دقیق برای ذخیره‌سازی و افزایش ظرفیت داشته باشیم.

حمیدیان در ادامه گفت: معدنکاری در کشور وارد مرحله سخت خود شده و اگر می‌خواهیم تداوم تولید و حفظ کیفیت داشته باشیم باید از الان برنامه‌ای مدون و دقیق برای ۱۰ سال آینده تدوین کنیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت اصلی یکی از پیت‌های سه چاهون تا سال آینده به اتمام برسد بنابراین انجام عملیات اکتشافی بسیار جدی است و در دستور کار قرار گرفته است.

حمیدیان خاطرنشان کرد: باید به سرعت عملیات آماده‌سازی، توسعه پیت و بهره‌برداری را داشته باشیم تا با مجموع این فعالیت‌ها به تامین خوراک پایدار برای شرکت دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار کرد: برای تولید حداکثری در وضع موجود نیازمند ۱۰ میلیون تن سنگ هستیم که تلاش می‌کنیم با توسعه ظرفیت‌های صنعتی خوراک معدن را هم به ۲۰ میلیون تن سنگ برسانیم.

وی ادامه داد: با اصلاح خط کنسانتره، ایجاد خط جدید در این حوزه و استفاده از سنگ‌های دانه‌بندی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. به عنوان مثال در همین معدن سه چاهون هم می‌توانیم عملیات دانه‌بندی را انجام دهیم و هم هزینه حمل سنگ را کاهش دهیم.

حمیدیان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما در حوزه صنعتی ایجاد فضایی برای استفاده از انواع سنگ است تا علاوه بر تامین خوراک شرکت، مباحث توسعه‌ای را هم اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران درباره توسعه حریم معدن سه چاهون نیز گفت: این منطقه یک ظرفیت و حریم دارد که برای توسعه آن و انجام فعالیت‌های کامل معدنکاری در حال رایزنی با شرکت ایمیدرو هستیم. خوشبختانه با کلیات توسعه حریم موافقت شده و فرآیند آن در حال انجام است.

منبع: سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

عناوین برگزیده