تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۳۸
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۵۱۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با پیوند دانشگاه با صنعت صورت گرفت؛

رفع مشکل کارخانه گندله‌سازی بافق

‌می‌متالز - ارتباط و پیوند تنگاتنگ دانشگاه با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، موجب رفع برخی از مشکلات کارخانه گندله‌سازی بافق شده است.

به گزارش می‌متالز، دکتر "سعید حسنی" عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یزد در خصوص گزارش نهایی طرح پژوهشی با عنوان "بررسی علل انسداد و اکسیداسیون داغ در پلیت‌های کارخانه گندله‌سازی" که به همت واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد، گفت: در جهت رفع این مشکل با همکاری که با شرکت سنگ آهن مرکزی بافق داشتیم سعی بر آن شد که این طرح در چند مرحله از جمله بحث، "منشا شکل گیری رسوبات"، "مکانیزم شکل گیری رسوبات" و "ارائه راه حل مناسب برای برطرف کردن مشکل" در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به این که به غیر از بحث "انسداد و گرفتگی گریت پلیت‌ها" پدیده‌های دیگری به موازات آن از جمله حساسیت "مرز دانه" و "خوردگی‌ها با مکانیزم خاص فعال" وجود داشت، افزود: با بررسی تخصصی که صورت گرفت و همچنین تجربیات شرکت سنگ آهن مرکزی راهکار‌هایی ارائه شد که برخی از این راهکار‌ها اجرا و بخش زیادی از چالش‌ها را برطرف کرد.

در ادامه مهندس دهقان مدیر کارخانه گندله‌سازی سه چاهون بافق، در خصوص رفع گرفتگی و انسداد گریت پلیت‌ها که یکی از مشکلات این کارخانه است، گفت: برای رفع این مشکل با ارتباطی که با دانشگاه یزد برقرارشد موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح پژوهشی با همکاری اساتید دانشگاه یزد و همکاران کارخانه گندله‌سازی سه چاهون بافق و ارائه راهکار‌های مناسب تا حدود زیادی مرتفع گردید، تصریح کرد: خوشبختانه پس از اجرای طرح میزان خرابی گریت پلیت‌ها و نیز هزینه نگهداری تعمیرات آن به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

دهقان در پایان گفت: امیدواریم با ارتباط‌های بیشتر بین صنعت و دانشگاه بتوانیم مشکلات دیگر در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی را مرتفع و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری باعنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده به اهداف خوبی دست یایبم.

منبع: سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین