تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۶۶۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس شهربابک خبر داد:

ساخت ۵ نیروگاه با ظرفیت تولید ۲۲۲ مگاوات برق در مجتمع مس شهربابک

ساخت ۵ نیروگاه با ظرفیت تولید ۲۲۲ مگاوات برق در مجتمع مس شهربابک
‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس شهربابک گفت: در آینده نزدیک با اجرای ۵ پروژه نیروگاهی در شهر بابک، در مجموع ۲۲۲ مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «حسین محمودی» با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع ۵ پروژه نیروگاهی که قرار است در مجتمع مس شهربابک احداث شود، چهار پروژه مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر و یک نیروگاه خودتامین توربین گاز ۶۰ مگاواتی در خاتون‌آباد است.

وی افزود: پروژه نیروگاه خاتون‌آباد در زمینی به مساحت ۶۷۰۰ متر مربع در دو فاز ۴۰ و ۲۰ مگاواتی اجرا خواهد شد که هم‌اکنون فاز ۴۰ مگاواتی آن با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی توسط گروه مپنا در حال انجام است.

مدیر مجتمع مس شهربابک در خصوص اعتبار پیش‌بینی‌شده برای ساخت این نیروگاه و میزان پیشرفت این پروژه تصریح کرد: این پروژه طبق قرارداد فی‌مابین شرکت ملی صنایع مس ایران و گروه مپنا به مبلغ ارزی ۱۹.۴۵ میلیون یورو و ریالی ۶۴۲ میلیارد تومان آغاز شده است و در حال حاضر بخش‌های مهندسی دارای پیشرفت ۱۳ درصدی و تامین تجهیزات پیشرفت حدود ۳۷ درصدی است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ساخت نیروگاه گازی هم اخذ موافقت اصولی نیروگاه، نقشه‌برداری و توپوگرافی زمین، مطالعات ژئوتکنیک زمین و نهایی کردن جانمایی تجهیزات و تجهیز کارگاه درحال انجام است. در زمینه تامین تجهیزات هم با مشکل خاصی روبه‌رو نبوده‌ایم و برخی از تجهیزات اولیه در محل تخلیه و تجهیزات اصلی نیز توسط گروه مپنا در حال ساخت است.

محمودی گفت: ژنراتور نیروگاه گازی مجتمع مس شهربابک در دست ساخت و دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است و طبق برنامه زمان‌بندی تا اواخر مردادماه سال جاری به سایت پروژه حمل می‌شود و توربین نیروگاه به عنوان اصلی‌ترین ابزار هم توسط گروه مپنا در دست ساخت و دارای پیشرفت ۵۵ درصدی است.

وی با بیان اینکه توربین نیروگاه گازی مجتمع مس شهربابک طبق برنامه تا اواخر شهریورماه برای نصب به سایت پروژه حمل می‌شود، تصریح کرد: در بخش اجرایی هم برنامه‌ریزی‌های لازم جهت شروع فعالیت‌های اجرای پروژه در بخش مهندسی و سازه برای اوایل مردادماه صورت گرفته است.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده