تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۸۱۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

درخواست تعریف خط اعتباری یا واریز حداقل ۵۰ همت برای حمایت از بازار سهام

درخواست تعریف خط اعتباری یا واریز حداقل ۵۰ همت برای حمایت از بازار سهام
‌می‌متالز - مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از ارسال نامه درخواست تعریف خط اعتباری یا واریز حداقل ۵۰ همت، برای حمایت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: سازمان بورس در مکاتبه‌ای با وزیر امور اقتصادی و دارایی، پیشنهاد‌هایی را برای حمایت از بازار ارسال و پیگیر اجرایی و عملیاتی شدن پیشنهاد‌های مذکور شد.

به گزارش می‌متالز، «قادر معصومی‌خانقاه» گفت: با توجه به بروز شرایط هیجانی در بازار سهام متأثر از احتمال رویداد‌های منطقه‌ای، سازمان بورس در مکاتبه‌ای با وزیر امور اقتصادی و دارایی، به عنوان رئیس شورای عالی بورس و اوراق بهادار، پیشنهاد‌هایی را برای حمایت از بازار سهام ارسال و پیگیر اجرایی و عملیاتی شدن پیشنهاد‌های مذکور شد.

به گفته معصومی، این نامه و پیشنهاد‌های مطرح درآن، با هدف برآورد نیاز بازار سرمایه به اقدامات حمایتی و تشریح کمیت و کیفیت این اقدامات، در هر یک سناریو‌های احتمالی، همچنین تنویر ذهن مسوولان ذی‌ربط نسبت به موضوعات مبتلا به بازار سرمایه تدوین و ارسال شده است.

او مهم‌ترین درخواست سازمان بورس و اوراق بهادار را واریز وجه یا تعریف خط اعتباری حداقل ۵۰ همتی برای بازار سرمایه اعلام کرد و گفت: در این نامه خواستار همکاری همه مسوولان، نهاد‌ها و سازمان‌های درگیر در این تصمیم‌گیری شده‌ایم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین