تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۸۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نگاه سهامداران به کف درآمدزایی گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو؛

"خگستر" در ۳ ماه نخست، به سرایشیبی قیمتی رسید / ریزش ۹۱ درصدی درآمد‌های "خگستر"

‌می‌متالز - ارزش بازار "خگستر" در در مقایسه با عملکرد سال گذشته شاهد ریزش ۲۳ درصدی بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در آخرین صورت مالی ۳ ماهه خود از محل سود تضمین‌شده، سود فروش سرمایه‌گذاری به درآمد عملیاتی ۶ میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومانی رسیده است. خگستر در این دوره مالی با ریزش ۹۱ درصدی درآمد‌ها روبه‌رو بود و این مبلغ در دوره مشابه سال گذشته ۷۸ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان به اطلاع سهامداران رسیده بود.


همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌ خودرو در ۳ سال گذشته روند رو به رشدی را از خود بر جای گذاشت و با رشد ۱۲۶ درصدی به ۳ ماه نخست سال گذشته را سپری کرد اما؛ در سال جاری با ریزش ۹۱ درصدی (معادل ۷۲ میلیارد تومانی) مواجه شد.

"خگستر" در انتهای عملکرد ۳ ماهه خود پس از کسر هزینه‌ها از میزان درآمد عملیاتی که به ثبت رساند به زیان عملیاتی رسید. مبلغی که در اثر هزینه‌های موجود به دست آمد نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان بود. در دوره مشابه سال گذشته خگستر در این بخش، سود عملیاتی ۳۰ میلیارد تومانی را اطلاع‌رسانی کرده بود.


لازم به ذکر است که خگستر در این دوره مالی زیان خالص ۱۹ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومانی را از خود بر جای گذاشت و از سوددهی خود در سال گذشته فاصله گرفت. در ادامه گفتنی است که در ازای هر سهم ۵ ریال زیان شناسایی کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در پایان خردادماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌های بورسی را ۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان به ثبت رساند و ارزش بازار این مجموعه نیز در این دوره ۳ ماهه به مبلغی نزدیک به ۱۴ همت رسید. ارزش بازار خگستر در در مقایسه با عملکرد سال گذشته شاهد ریزش ۲۳ درصدی بود.


بیشترین ارزش بازار گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در این دوره ۳ ماهه مربوط به شرکت ایران خودرو با ۹ همت بود که ۶۵ درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داد. مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری برای ایران خودرو مبلغ ۲ هزار و ۷۶ میلیارد تومان بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده