تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۸۳۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای اولین بار در فولاد خوزستان انجام شد؛

بومی‌سازی سوپراستراکچر و بوش رَم‌هوزینگ کوره شماره ۵

بومی‌سازی سوپراستراکچر و بوش رَم‌هوزینگ کوره شماره ۵
‌می‌متالز - رَم‌هوزینگ مجموعه‌ای است که وظیفه نگهداری و چرخش مجموعه سوپر استراکچر را بر عهده دارد. پس از آماده سازی مذاب درون کوره جهت تخلیه ذوب، عملیات لیفت (بالا بردن درپوش کوره) و سوئینگ (کنار گذاشتن پس از بالا بردن درپوش کوره) می‌باشد، همچنین مجموعه فاز‌ها (انتقال الکتریسیته از ترانس کوره به الکترود‌ها جهت ایجاد قوس الکتریکی درون کوره و نیز ذوب کردن اسفنجی و قراضه) و متعلقات آن‌ها به سوپراستراکچر متصل می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، از تیرماه ۱۴۰۲ به‌دلیل فرسودگی، عدم کارآیی و همچنین با توجه به تکنولوژی قدیمی سوپراستراکچر و بوش رم‌هوزینگ کوره شماره ۵، پس از بررسی نقشه‌های طرح قدیم، طراحی و ساخت توسط کارکنان مجموعه نگهداری و تعمیرات کارگاه ذوب فولادسازی کلید خورد.

با توجه به حجم بالای فعالیت جهت تعویض تجهیزات مذکور که نیازمند مدت زمان زیادی توقف می‌باشد، محدودیت برق در تیرماه سال جاری تبدیل به فرصتی برای اجرایی شدن طرح گردید. این فعالیت از ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ شروع و مطابق با برنامه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ وارد مدار و به بهره‌برداری می‌رسد.

یادآور می‌شود، طرح قدیم تجهیز مربوط به شرکت آمریکایی بوده که یک بار پس از فرسودگی توسط شرکت ایتالیایی شبیه‌سازی شده بود.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین