تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۹۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

رشد ۴۲ درصدی ارزش صادراتی شرکت ملی مس/ صادرات مستقیم به جای فروش واسطه‌ای

رشد ۴۲ درصدی ارزش صادراتی شرکت ملی مس/ صادرات مستقیم به جای فروش واسطه‌ای
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رشد ۴۲ درصدی ارزش صادراتی این شرکت در ۴ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «حسین مدرس خیابانی» با اشاره به وضعیت فروش و صادرات محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران در ۴ ماهه امسال اظهار کرد: توسعه صادرات و فروش خارجی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: ارزش فروش خارجی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۲۹ میلیون و ۳۷۳ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم ۹۰ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار، نشان‌دهنده رشد ۴۲ درصدی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: مجموع ارزش فروش داخلی و خارجی این شرکت در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۳۴۲ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال بوده که این رقم با رشد ۳۰ درصدی در مدت مشابه سال جاری به رقم ۴۴۴ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: مقدار صادرات شرکت ملی صنایع مس ایران در ۴ ماهه نخست امسال، ۱۱ درصد رشد داشته است و از رقم ۱۱ هزار و ۴۹۱ تن در مدت مشابه سال گذشته به ۱۲ هزار و ۷۴۴ تن در سال جاری رسیده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه رویکرد شرکت ملی مس به صادرات مستقیم تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: امروز کمتر از طریق واسطه‌ها و خریداران داخلی محصولات شرکت ملی مس صادر می‌شود و صادرات مستقیم به بازار‌های هدف در دستورکار قرار گرفته است.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده