تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۰۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دکتر مدرس‌خیابانی در نشست با مدیران مجتمع صنایع بنی‌هاشم دورود

توسعه «ساخت‌ داخل» در شرکت ملی مس یک اولویت مهم است/ لزوم افزایش همکاری‌ها با مجتمع صنایع بنی‌هاشم

توسعه «ساخت‌ داخل» در شرکت ملی مس یک اولویت مهم است/ لزوم افزایش همکاری‌ها با مجتمع صنایع بنی‌هاشم
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بر افزایش سطح داخلی‌سازی در همه بخش‌های تولیدی این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «حسین مدرس‌خیابانی» در حاشیه بازدید از مجتمع صنایع بنی‌هاشم دورود، در نشست با مدیران و مهندسین این مجتمع، با تاکید براینکه بهره‌گیری از همه توان تولید داخل در مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران یک اولویت است، اظهار کرد: چرا باید بعد از ۴۰ سال صنعت مس همچنان در تامین برخی تجهیزات و قطعات وابسته به خارج از کشور باشد؟ البته مدیران پیشین زحماتی را در مسیر داخلی‌سازی تجهیزات و نیاز‌های صنعت مس کشیده‌اند، اما این کافی نیست و ما به دنبال آن هستیم تا از همه ظرفیت موجود در بحث ساخت داخل در این صنعت استفاده کنیم.

وی افزود: بی‌شک ما در صنعت مس باید به جایی برسیم که خودمان یک خط تولید را طراحی، اجرا و بهره‌برداری کنیم و این ممکن نیست مگر با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود تولید داخل. البته در این راه مجموعه مدیریتی شرکت ملی مس بسیاری از توانمندی‌های تولید داخل را شناسایی کرده و با بسیاری از این مجموعه‌ها در حال همکاری هستیم. ما علاقمند هستیم از ظرفیت‌های خالی مجموعه‌هایی نظیر مجتمع صنایع بنی‌هاشم در مسیر تحقق اهداف تولید داخل شرکت ملی صنایع مس ایران بیشترین بهره را ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تمجید از عملکرد مجتمع صنایع بنی‌هاشم در طراحی و ساخت مگالاینر نصب شده در مجتمع مس سونگون اظهار کرد: جای خوشحالی و افتخار است که مهندسین این مجموعه چنین توانایی بزرگی دارند. خوشبختانه طی جلساتی که با مدیران دیگر مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس داشتیم مقرر شده است که مجتمع‌های سرچشمه، شهربابک و دره‌آلو نیز علاوه بر سونگون از لاینر و مگالاینر‌های تولیدی مجتمع صنایع بنی‌هاشم استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث جلوگیری از واردات کالا‌هایی که در داخل ساخته می‌شوند، تصریح کرد: خوشبختانه مجتمع صنایع بنی‌هاشم سابقه ۳۵ سال همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران را دارد و این یک پشتوانه بسیار قوی برای همکاری‌های دو جانبه است؛ لذا با توجه به توانمندی که ما از بخش‌های مختلف این مجتمع دیدیم، این آمادگی را داریم که همکاری گسترده‌تری را نسبت به گذشته با آنها داشته باشیم.

دکتر مدرس‌خیابانی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم در گام نخست یک تفاهم‌نامه در حوزه همکاری‌های دوجانبه داشته باشیم و سپس در گام بعدی قراردادی بین طرفین امضا شود تا علاوه بر توسعه همکاری‌های فعلی و حمایت از تولیدات داخلی، مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران نیز بتواند از ظرفیت این مجتمع در مسیر اهداف افزایش سطح داخلی‌سازی خود بهره ببرد.

گفتنی است، در این جلسه مدیر مجتمع صنایع بنی‌هاشم و چند تن از مهندسین این مجتمع نیز گزارشی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های موجود این مجموعه را ارئه کردند. مجتمع صنایع بنی هاشم دورود شامل ۱۱ کارخانه در زمینه‌های ریخته‌گری، ماشین‌کاری، آهنگری، ابزارسازی، جوشکاری، ساخت قطعات، عملیات حرارتی، سازه‌های فلزی، قطعات لاستیکی و لاستیک‌سازی است.

مدیران مجتمع مس سرچشمه و مس سونگون، مدیران عامل شرکت‌های نیپک و خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی و دبیر قرارگاه ساخت داخل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این جلسه حضور داشتند.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده