تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۹۹۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

دولت چهاردهم؛ دولت وفاق و همدلی و توسعه روزافزون

دولت چهاردهم؛ دولت وفاق و همدلی و توسعه روزافزون
‌می‌متالز - پرونده تأیید صلاحیت کابینه چهاردهم در هفته گذشته در حالی بسته شد که تمامی وزرا و اعضای کابینه دولت با اکثریت آرا از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی واجد صلاحیت خدمت شدند و تأیید تمامی ایشان، راه را برای توسعه و تعالی کشور در سایه وحدت باز کرد. این امر فرصت مغتنمی برای وزرای دولت چهاردهم فراهم ساخت تا با حداکثر توان و هم‌افزایی و همدلی، در مسیر تعالی ایران اسلامی گام بردارند و برای مصالح و منافع مردم و رفع موانع و مشکلات در همه حوزه‌ها، تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند.

به گزارش می‌متالز، دولت چهاردهم به ریاست دکتر مسعود پزشکیان، در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که دوره دولت سیزدهم با فقدان رئیس‌جمهوری و جمعی از خدمتگزاران نظام نیمه‌تمام ماند و برخلاف بسیاری از کشور‌ها که تغییر در قدرت در شرایط بحران همراه با چالش‌های متعدد امنیتی و سیاسی است، به برکت وجود آرامش‌بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و راهبرد‌های داهیانه ایشان و همچنین ساختار عالمانه و مردم‌سالارانه حکمرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرایند انتخاب رئیس دولت چهاردهم درنهایت آرامش و امنیت برگزار شد و با مشارکت مردم و در هفته دولت، دولت چهاردهم بر سرکار آمد.

بدون تردید انتخاب تمامی وزرای دولت چهاردهم از سوی نمایندگان محترم مردم در مجلس دوازدهم شورای اسلامی، چراغ سبز نمایندگان مردم به دولت برای همراهی و همدلی در جهت رفع موانع و مشکلات حاکمیت بود و امید است که این همراهی و همدلی بین نهاد‌های مردمی نظام در مسیر وحدت و وفاق ملی و به‌منظور تأمین منافع و مصالح نظام و مردم و تعالی کشور تداوم داشته و راهگشای رفع موانع و کاهش دغدغه‌های ملی باشد.

به نظر می‌رسد آنچه در شرایط کنونی اقتصادی، اجتماعی و معیشتی برای افزایش وفاق و همدلی و افزایش اعتماد و رضایت عمومی در کشور نیاز است، توجه به موضوعات اقتصادی و معیشتی و کاهش تورم و رونق در کسب‌وکارهاست که این مسئله به اذعان کلیه کارشناسان، درگرو توجه به مقوله تولید و اقتصاد مقاومتی است. نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان راهبر، مدیر و تسهیلگر صنایع کشور، نقشی اساسی است و کارگزاران در این وزارتخانه، مهم‌ترین بازیگران رونق و جهش تولید و شکوفایی تولید و صنعت و اقتصاد کشورند.

انتخاب آقای مهندس محمد اتابک که شخصیتی باتجربه، متعهد و توانمند در حوزه صنعت و آشنا به صنعت فولاد و معدن است به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس‌جمهوری محترم و کسب رأی اعتماد از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، چشم‌اندازی روشن در برابر صنایع، به‌ویژه صنعتی استراتژیک مانند فولاد، به‌عنوان پیشران اقتصاد کشور می‌گشاید و امید آن می‌رود که با حضور ایشان در این وزارتخانه، شاهد تحولات مثبتی در وضعیت تولید و رفع مشکلات زیرساختی و قانونی موجود در حوزه صنعت باشیم.

آشکار است که وضعیت تولید و صنعت در کشور با مشکلات و موانع متعددی روبه‌رو است و در روز‌های اخیر به‌دلیل مشکلات موجود در تأمین انرژی موردنیاز، چالش‌های تولیدکنندگان و صنعتگران بیش از همیشه بوده است؛ بنابراین لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت نیرو و سایر نهاد‌های مرتبط، ضمن چاره‌اندیشی برای رفع موانع و مشکلات فعلی و پیش رو، به حل اساسی و ریشه‌ای دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان همت گمارند. البته بدون تردید دست‌یابی به این هدف تنها در سایه وجود آرامش، همدلی و وفاق و وحدت محقق می‌شود.

شرکت فولاد مبارکه که یکی از بنگاه‌های بزرگ و موفق کشور است، با الهام از آرمان عزت‌طلبی، استقلال‌خواهی و خودکفایی در صنعت کشور، همواره خود را در خدمت مردم و نظام اسلامی دانسته و خلق آینده‌ای بهتر برای کشور را هدف نهایی خود قرار داده است. به همین منظور، این شرکت دنباله‌روی از سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسناد بالادستی را در دستور کار خود قرار داده و ضمن تبریک هفته دولت به تمامی کارگزاران نظام اسلامی و آرزوی توفیق و سربلندی برای وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، آمادگی و همراهی خود را برای همکاری، مساعدت و عمل به سیاست‌های صنعتی و تولیدی حکمرانی کشور اعلام می‌کند و امید دارد که شاهد تحولات قابل‌توجه در تولید و صنعت و ارتقای جایگاه و منزلت نظام اسلامی در صنعت فولاد باشد.

محمدجواد براتی - مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

منبع: پایگاه خبرری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده