تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۹۹۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

رفع محدودیت‌های انرژی و مسائل محیط‌زیستی صنعت فولاد شفاف‌سازی می‌شود

رفع محدودیت‌های انرژی و مسائل محیط‌زیستی صنعت فولاد شفاف‌سازی می‌شود
‌می‌متالز - رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: دو موضوع مهم و پرچالش محدودیت‌های انرژی برای تولید فولاد و مسائل محیط‌زیستی در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» شفاف‌سازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بهرام سبحانی با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات صنعت آهن و فولاد در همایش تخصصی «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: علاوه بر اینکه مسائل و مشکلاتی از جمله محدودیت‌های انرژِی گریبانگیر فولاد مبارکه است، مردم نیز نگرانی‌هایی در خصوص محیط زیست و کمبود آب دارند که در این همایش شفاف‌سازی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های برق و گاز برای تولید کنندگان فولاد موجب آسیب به صنعت فولاد شده است، تصریح کرد: این امر طی سه ماهه گذشته باعث افت شدیدی در واحد‌های بزرگ فولادسازی شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: طبق معمول باید در زمستان سال جاری نیز با محدودیت‌های گاز مواجه باشیم، زیرا در افزایش ظرفیت تولید گاز کشور اتفاق جدیدی نیافتاده است.

فولاد، پایه و اساس توسعه سایر صنایع

وی ادامه داد: به دلیل این محدودیت‌ها در حالی که بیش از ۵۰ میلیون تن ظرفیت تولیدی کشور پیش‌بینی شده، اما در عمل بیش از ۳۰ میلیون تن نمی‌توان بهره‌برداری کرد؛ از این رو امیدواریم که در این همایش با حضور افراد حاکمیتی به راه کار‌هایی برای رفع این مشکلات برسیم و با احداث نیروگاه و یا سرمایه‌گذاری در معادن گاز و استخراج و توزیع در شبکه به نتایج مطلوبی برسیم.

سبحانی با اشاره به تأثیر صنعت فولاد در توسعه و پیشرفت کشور، گفت: فولاد یک صنعت مادر و زیربنایی است و پایه و اساس هر صنعتی که بخواهد توسعه پیدا کند فولاد است مانند صنعت خودرو، لوازم خانگی، نفت و پالایشگاه و … و در واقع اگر یک کشور در حوزه صنعت فولاد و آهن خودکفا شود، توسعه سایر صنایع آن نیز اقتصادی می‌شود.

وی افزود: فولاد مبارکه نیز بزرگترین صنعت فولاد خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌رود و یک واحد گسترده با زنجیره تولید فولاد در کیفیت‌های مختلف است که توانسته صنایع داخلی را پشتیبانی کند.

جایگاه اصفهان در صنعت فولاد با تولید بیش از ۴۰ درصد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد مبارکه با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می‌شود، افزود: به همین خاطر نمایشگاه صنایع فولادی و متالورژی هر ساله در اصفهان برگزار می‌شود و تولید کنندگان زنجیره آهن و فولاد و تأمین کنندگان تجهیزات مواد مورد نیاز فولاد در بالادست و پایین دست در این نمایشگاه‌ها حضور دارند.

وی یادآور شد: همزمان با برگزاری سالیانه نمایشگاه فولاد، همایشی هم در این زمینه برگزار و امسال اولین همایش با عنوان توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران طی پانل‌های تخصصی با مسوولان و مدیرعاملان فولادی به بررسی مشکلات و چالش‌ها می‌پردازد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده