تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۹۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چراغ سبز بورس به وزرای جدید

چراغ سبز بورس به وزرای جدید
‌می‌متالز - بازار سرمایه در اولین روز کاری پس از معرفی کابینه دولت چهاردهم بیش از ۱۵ هزار واحد رشد کرد و شاخص کل به رقم دو میلیون و ۵۲ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، بازار بورس امروز با رشد مواجه شد. این اولین بازگشایی بازار سرمایه پس از رای اعتماد مجلس به وزرای کابینه دولت چهاردهم در بعدازظهر چهارشنبه هفته گذشته محسوب می‌شود.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۵ هزار و ۲۵۳ واحد افزایش داشت و به رقم دو میلیون و ۵۲ هزار واحد رسید. شاخص کل پس از آن‌که ۲۲ مرداد کانال دو میلیون را از دست داد و مجددا ۲۷ مرداد آن را پس گرفت دیگر همچنان کانال دو میلیون را حفظ کرده است.

امروز شاخص هم‌وزن هم ۲۸۶۲ واحد رشد کرد و در عدد ۶۴۱ هزار و ۸۹۳ واحد ایستاد.

تعداد معاملات ۱۵۰ هزار فقره بود که ارزش آن ۳۳۵۰ میلیارد تومان شد.

فملی، فولاد و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. فولاد، فملی و شستا نیز از نماد‌های پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران هم ۶۹ واحد افزایش داشت و شاخص آن به ۲۰ هزار و ۸۶۶ واحد رسید.

امروز حدود ۹۸ هزار معامله به ارزش ۴۰۰۸ میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

کگهر، آریا و فزر تاثیر مثبت بر فرابورس داشتند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به خنور، سلیم و فزر اشاره کرد.

بر اساس اعلام سازمان بورس و ارواق بهادار، از امروز سوم شهریور ماه، به دنبال آخرین تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تغییری نداشته و تا اطلاع ثانوی معاملات این بازار با دامنه مثبت و منفی دو درصد انجام می‌شود.

به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از روز یک‌شنبه (۱۴ مرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۷ مرداد) ماه به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا پایان روز چهارشنبه (۳۱ مرداد) به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده