تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۵۰۷۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سال جاری؛

۳۳ مجوز کشف و بهره‌برداری معدن در اصفهان صادر شد

۳۳ مجوز کشف و بهره‌برداری معدن در اصفهان صادر شد
‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۳۳ پروانه معدنی در بخش‌های اکتشاف و بهره‌برداری از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، شاهین آذری روز جمعه افزود: موارد یاد شده شامل ۲۵ پروانه اکتشاف و گواهی کشف و هشت پروانه بهره‌برداری معدنی است.

وی ادامه داد: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادر شده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۳۶ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال و در بخش پروانه بهره‌برداری ۲۸۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال محاسبه شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری زمینه اشتغال ۹۳ نفر در استان فراهم شده است؛ ضمن اینکه ۲۰۹ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان اضافه می‌شود.

وی گفت: ذخیره قطعی این معادن بیش از سه میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۴۲ تن است.

آذری با بیان اینکه این استان از نظر معادن جایگاه خوبی را در کشور از آن خود کرده است، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد معادن استان اصفهان در زمینه تولید سنگ‌های تزیینی فعالیت دارند که انواع سنگ‌های گرانیت، مرمریت و تراورتن‌های رنگی در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از نظر تولید سنگ‌های گرانیت به‌عنوان یکی از بهترین استان‌ها محسوب می‌شود اضافه کرد: انتظار داریم یک سری از شرح وظایف شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها واگذار و تفویض شود.

بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، در اصفهان فعالیت می‌کنند.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن، اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

عناوین برگزیده