تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۱۰۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سقوط مسکن چینی‌ها به زیان سنگ‌آهنی‌ها!

سقوط مسکن چینی‌ها به زیان سنگ‌آهنی‌ها!
‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت، زیرا بدبینی نسبت به چشم‌انداز اقتصادی چین بر کالا‌های صنعتی فشار آورده است.

به گزارش می‌متالز، آخرین آمار فروش ملک در چین نشان‌دهنده بدتر شدن رکود مسکونی است و یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان آن اولین ضرر خود را در بیش از ۲۰ سال گذشته به ثبت رسانده است.

مواد فولادسازی در دو هفته گذشته تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافت. با این حال، فعالیت‌های تولیدی ضعیف و اخبار بد از بخش املاک چین قیمت‌ها را در روز دوشنبه (دوم سپتامبر) کاهش داد.

رکود طولانی‌مدت املاک و مستغلات، تقاضای فولاد چین را تحت فشار قرار داده و موجی از ضرر را در سراسر صنعت به راه انداخته است. قیمت آتی سنگ آهن در سنگاپور با سه درصد کاهش به ۹۸ دلار در هر تن رسید. معاملات آتی فولاد در شانگهای نیز کاهش یافت.

فعالیت کارخانه‌ها در چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه اگوست کاهش یافت، در حالی که آخرین آمار فروش املاک حاکی از بدتر شدن رکود مسکونی بود. یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان کشور اولین ضرر خود را در بیش از دو دهه اخیر به ثبت رساند. 

انجمن آهن و فولاد چین هفته گذشته برای رسیدگی به فشار‌های فزاینده بر این صنعت که هنوز حدود یک میلیارد تن در سال تولید می‌کند، نشستی را در پکن تشکیل داد.

بلومبرگ گزارش کرد که فلزات اساسی نیز به کاهش گسترده در بازار‌های مالی آسیا پیوستند و روی که اغلب به احساسات در بازار فولاد چین وابسته است با زیان ۱.۵ درصدی مواجه شد. مس ۰.۴ درصد کاهش یافت و آلومینیوم برای چهارمین روز کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود