تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۵۱۶۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

حل مشکلات اصناف یکی از اولویت‌های مسوولان در کردستان باشد

حل مشکلات اصناف یکی از اولویت‌های مسوولان در کردستان باشد
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان گفت: حل مشکلات اصناف و بازاریان با توجه به نقش موثر آنها در اقتصاد، باید یکی از اولویت‌های مسوولان استان باشد.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در نشست هم اندیشی اصناف و فعالان فرهنگی استان که در سالن اجتماعات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف و بازاریان مجموعه بزرگی از نهاد‌های مردمی در سطح کشور بوده و قشر عظیمی را در سطح جامعه به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ هزار واحد صنفی در کردستان وجود دارند و این جامعه عظیم به مردم ارائه خدمت می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم استان معیشت آنها وابسته به فعالیت در حوزه صنف و بازار است بنابراین رسیدگی و حل مشکلات اصناف و بازاریان باید یکی از اولویت‌های مسوولان باشد.

مدیرکل صمت استان کردستان اضافه کرد: بحث صدور مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی به صورت ویژه پیگیری شده و تاکنون به همت مسوولان استان پنج مجوز برای شهرستان‌های مریوان، قروه و سنندج صادر شده است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه در آینده نزدیک در شهرستان دیگر استان شاهد ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی و ساماندهی صنوف آلاینده باشیم، یادآور شد: اصناف و بازاریان با توجه به وظیفه خطیری که دارند علاوه بر تولید، توزیع کالا و ارائه خدمات به مردم، رسالت بزرگتری هم در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی دارند.

خلیقی با بیان اینکه اصناف در دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اساسی‌ترین و محوری‌ترین نقش‌ها را داشتند، تصریح کرد: بازاریان و اصناف سربازان خط مقدم اقتصادی کشور هستند و انتظار می‌رود با تمام توان در این خصوص به شکل احسن در کنار دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه کردستان یکی از استان‌های ثروتمند کشور است و علاوه بر ظرفیت گردشگری و کشاورزی در حوزه معدن نیز در کشور حرف برای گفتن دارد، افزود: زیر سایه برکات نظام اسلامی و انقلاب ایران، طرح تحول سه جانبه زمین شناسی در کردستان اجرایی و ۱۲۱ محدوده معدنی امیدبخش جدید در کردستان شناسایی شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان یادآور شد: حدود ۷۰ محدوده صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و همین حرکت زمینه ساز حرکت به سمت صنعتی شدن کردستان خواهد بود.

گفتنی است، ۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره‌ای تشکیل داده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده