تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۱۵
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۱۹۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تکلیف مدیرعامل شرکت ملی مس به مجتمع‌های تولیدی برای استفاده از کالا‌های تولید داخل

تکلیف مدیرعامل شرکت ملی مس به مجتمع‌های تولیدی برای استفاده از کالا‌های تولید داخل
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پرهیز از ثبت سفارش واردات و استفاده از کالا‌ها و تجهیزاتی دارای تولید داخل به عنوان یک اولویت اساسی به مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی مس تکلیف شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «حسین مدرس خیابانی» در حاشیه بازدید از کارخانه شرکت شکوفا صنعت پویان کرمان اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مأموریت‌های مجتمع‌های شرکت ملی صنایع مس ایران به‌ عنوان صنایع پیشران، این است که صنایع پایین‌دست، حلقه‌های وابسته و صنایع کوچک و متوسطی را که به تولیدات مجموعه مس وابسته هستند به حرکت درآورند.

وی افزود: برای ما مهم است که به همراه تولید و حرکت عظیمی که شرکت ملی صنایع مس ایران دارد تمام حلقه‌های وابسته مانند همین کارخانه که امروز از آن بازدید داشتیم، به حرکت درآمده و از توان آنها به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: مهم‌ترین اولویتی که در بخش تولید و اجرای پروژه‌ها در شرکت ملی مس مدنظر قرار گرفته، این است که جلوی واردات کالا‌هایی را که توان تولید داخل آنها وجود دارد بگیریم و حتما پای آن ایستاده‌ایم. حتی کالا‌هایی که در مرحله ثبت سفارش هم قرار دارند و بدانیم که این توان در داخل وجود دارد جلوی واردات آن را می‌گیریم.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از داخلی‌سازی در شرکت ملی مس، داخلی‌سازی در مرز‌های استان کرمان است، خاطرنشان کرد: به هر حال مجتمع‌های مس که در استان کرمان قرار دارند حتماً این وظیفه و تکلیف را دارند که بتوانند از ظرفیت واحد‌های تولیدی کرمان استفاده کنند. این کار هم سبب بالا بردن اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و بالا بردن توان اقتصادی استان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: در پنج ماه اول امسال ۵۴ درصد میزان خرید، تامین و ساخت از استان کرمان بیشتر شده و این عدد باید بیشتر از این میزان شود و امیدواریم تا پایان امسال عدد‌های فراتر از این را داشته باشیم.

مدرس خیابانی با اشاره به توان تولیدی کارخانه شکوفا صنعت پویان افزود: این مجموعه با کم‌تر از ۵۰ درصد توان کار می‌کند و این قابلیت را دارد که با قرارداد‌های جدید و شناسایی نیاز‌های مس، همکاری مشترک تعریف با شرکت ملی مس تعریف کند. این مجموعه یک کارخانه بزرگ ماشین‌سازی و سرمایه‌ای ملی است و این قابلیت را دارد که ماشین‌آلات و تجهیزات ملی مس را چه در پروژه‌های جدید و چه خط تولید مرتفع کند.

رئیس هیات‌ مدیره کارخانه شرکت شکوفا صنعت پویان نیز اظهار کرد: برای من به‌ عنوان یک کرمانی ناراحت‌کننده بود که قطعات مورد نیاز صنعت مس خارج از استان تأمین می‌شد. زیربنای اصلی کارخانه در سال ۱۳۸۵ با این هدف که بتوانیم کارخانه مس را پشتیبانی کنیم ایجاد شد و در این سال‌ها الحمدلله همکاری‌ها خیلی خوبی صورت گرفته و پروژه‌های موفقی که قبلاً امکان انجام آن در استان نبود انجام شده است.

«حسین پویان» افزود: بازدید امروز مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد که صنعت مس هم اراده دارد که کار‌هایی که در استان قابل انجام است را به شرکت‌های داخل استان کرمان ارجاع دهد.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده