تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۵۲۱۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
به همت شرکت فولاد مبارکه صورت گرفت؛

برگزاری دومین جشنواره روستاپ با مشارکت ۲۳ روستای غرب اصفهان

برگزاری دومین جشنواره روستاپ با مشارکت ۲۳ روستای غرب اصفهان
‌می‌متالز - به همت شرکت فولاد مبارکه دومین جشنواره توانمندسازی روستاپ ویژه منطقه غرب اصفهان به مدت ۲ روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، به همت شرکت فولاد مبارکه دومین جشنواره روستاپ ویژه منطقه غرب اصفهان (فعالین روستایی در دو شهرستان مبارکه و لنجان) به مدت ۲ روز (۲۲ و ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد.

روستاپ ۲ یک برنامه استعدادیابی برای اهالی روستا‌های غرب اصفهان در حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه است که در ۱۶ رشته و ۲۵ کلاس ۴ ساعته برای ۵۰۰ نفر از ۲۳ روستا برگزار شد؛ هنرآموزان برای شرکت در کلاس‌ها امکان انتخاب ۳ رشته را داشتند و تا روز ۳۰ شهریور امکان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره وجود دارد.

در این جشنواره ۲ روزه کلاس‌های گویندگی و فن‌بیان، نقاشی، صنایع‌دستی (قالیبافی، گلیم، فرش، زیورآلات و سنگ مصنوعی، میناکاری، سفالگری، عروسک‌بافی، بافتنی، قلاب‌بافی، چرم‌دوزی، مس، فیروزه‌کوبی، قلم‌زنی)، ادبیات، داستان، شعر، سرود، خوش‌نویسی، طراحی، نمایش، تولید محتوا، عکاسی و ساخت فیلم، مربی مهدکودک، مداحی آقایان، مداحی خانم‌ها، آشنایی با مراجع کسب و کار صنفی در حوزه صنایع‌دستی، هنر و اشتغال‌زایی روستایی برگزار شد.

غلامرضا پوربافرانی، رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری جشنواره روستاپ ۲ اظهار داشت: با توجه به تغییر رویکرد شرکت فولاد مبارکه در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی، طرح مطالعاتی در روستا‌هایی از شهرستان مبارکه صورت گرفت و کانون‌های پیشرفت تشکیل شد.

پوربافرانی تصریح کرد: به همین منظور این جشنواره تدارک دیده شد تا با شناسایی استعداد‌ها نسبت به توانمندسازی آنها از طریق آموزش اقدام شود.

محمدعلی جعفری، مدیرعامل رستا در خصوص این جشنواره اظهار داشت: داوطلبانی از روستا‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان طی فرایند‌هایی که در ۶ ماه اخیر توسط شرکت رستا انجام شد؛ شناسایی شدند.

وی افزود: هدف ما در این رویداد شناسایی، شبکه‌سازی، استعدادیابی و آموزش است تا برگزیدگان این رویداد در مراحل بعدی به‌صورت تخصصی‌تر به کار خود ادامه دهند.

جعفری تصریح کرد: نکته مهم بعدی این است که از دل این رویداد دغدغه‌مندانی که می‌توانند برای روستا و محله خود تأثیرگذار باشند، بتوانند در پیشرفت آن قدم بردارند و نقش اصلی را در آبادانی محل زندگی خود ایفا کنند.

شایان‌ ذکر است این جشنواره در روز اول با حضور محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برگزاری دومین جشنواره روستاپ با مشارکت ۲۳ روستای غرب اصفهان

برگزاری دومین جشنواره روستاپ با مشارکت ۲۳ روستای غرب اصفهان

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده