تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۲۲۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استخراج طلا از معادن استرالیا سرعت می‌گیرد

استخراج طلا از معادن استرالیا سرعت می‌گیرد
‌می‌متالز - معدن‌کاران استرالیایی درپی رشد قیمت طلا و سقف شکنی اخیر انس طلا میزان استخراج این فلز با ارزش را افزایش دادند. دولت استرالیا نیز با در نظر گرفتن درآمد بالای صادرات طلا مجوز افزایش بهره‌برداری از معادن طلا و مس این کشور را صادر کرد.

به گزارش می‌متالز، معدن‌کاران استرالیایی در پی رشد قیمت طلا جهانی در طول ماه‌های اخیر میزان استخراج و تولید طلا را افزایش دادند. به گفته معدن‌کاران استرالیایی در ملبورن استخراج طلا از معادن طلای استرالیا در طول ماه‌های می‌تا جولای ۲۰۲۴ در مجموع به ۷۵ تن رسید که بیانگر افزایش استخراج پنج تنی یا هفت درصدی نسبت به چهار ماه ابتدایی سال میلادی جاری است. آمار‌های منتشر شده از سوی دولت استرالیا نشان می‌دهد مجموع استخراج و تولید از معادن این کشور در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ معادل ۲۹۷ تن است که ارزش آنها با احتساب میانگین قیمت طلا طی این دو سال نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

بر اساس توضیحات یکی از تحلیل‌گران حوزه صنعت و معدن استرالیا رشد بی‌سابقه قیمت طلا در طول سال ۲۰۲۴ به ویژه طی ماه اخیر باعث شده تولیدکنندگان به کار خود سرعت ببخشند و روزانه حجم بالایی طلا از معادن طلای استرالیا استخراج می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت طلای جهانی با احتساب دلار آمریکا در دهه سوم آگوست ۲۰۲۴ رکورد جدیدی یعنی هر انس ۲۵۳۲ دلار را ثبت کرد و در آن زمان هر انس طلا با احتساب دلار استرالیا حوالی ۳۸۰۹ دلار قیمت داشت. پس از انتشار اطلاعات اقتصادی جدید در آمریکا انس طلا در دهه اول سپتامبر ۲۵۷۱ دلار به ثبت رساند و در آخرین روز کاری بازار جهانی طی هفته گذشته به سقف‌شکنی خود ادامه داد. به دنبال افزایش چشمگیر قیمت طلای جهانی از آگوست ۲۰۲۳ تا آگوست ۲۰۲۴، شرکت استخراج طلای استرالیای غربی (North Star Resources) با احتساب مالیات موفق به کسب سود خالص کل سالانه ۶۳۸.۵ میلیون دلار استرالیا شد. همچنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج و تولیدکننده طلا و مس استرالیا سود خالص سالانه خود را پس از کسر مالیات ۴۲۲ میلیون دلار استرالیا گزارش کرد که بیانگر افزایش ۱۵۸ درصدی سودآوری شرکت از آگوست ۲۰۲۳ تا آگوست ۲۰۲۴ است.

استخراج هزاران انس طلا از معادن استرالیا

استرالیایی‌ها از سال ۲۰۲۳ تا به امروز موفق به کسب درآمد بسیاری بالایی در ازای صادرات طلا شده‌اند و هزاران انس طلا در این دوره زمانی از معادن طلا این کشور استخراج شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی معادن طلا این کشور، شرکت نیومانت (Newmont) به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در استرالیا در طول سال ۲۰۲۳ و هشت ماه سال ۲۰۲۴ حدود ۶۲۶ هزار انس طلا تولید کرد. سپس باید به خروجی معدن طلای کادیا (Cadia) اشاره کرد که در این دوره ۴۵۸۷۰۰ انس طلا از این معدن استخراج شد و پس از آن معدن سوپرپیت (Super Pit) با تولید ۴۴۹ هزار انس طلا در رتبه سوم استخراج کننده طلا استرالیا از سال ۲۰۲۳ تا به امروز قرار می‌گیرد.

تجهیزات جدید در راه معادن طلا استرالیا

طبق تصمیمات جدید دولت استرالیا معدن‌کاران این کشور مجاز به افزایش بهره‌برداری از معادن طلا و مس در ادامه سال ۲۰۲۴ و سال ۲۰۲۵ هستند. شرکت‌های معدنی استرالیا نیز با در نظر گرفتن این موضوع تجهیزات و ماشین‌آلات جدید برای استخراج سنگ طلا سفارش داده‌اند، به طوری که میزان بهره‌برداری سنگ معدنی این فلز با ارزش در استرالیا با استفاده از تجهیزات جدید به سه برابر بیشتر از میزان فعلی خواهد رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده