تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۴۹۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت معدنی چینی زیجین درصدد تولید ۱۱۰ تن طلا تا سال ۲۰۲۸

شرکت معدنی چینی زیجین درصدد تولید ۱۱۰ تن طلا تا سال ۲۰۲۸
‌می‌متالز - شرکت معدنی چینی زیجین طی اقدامی امتیاز معدن طلا Akyem در غنا را به قیمتی بیش از ارزش واقعی یعنی یک میلیارد دلار خریداری کرد. هدف مسوولان این شرکت از خرید این معدن افزایش میزان استخراج و تولید طلا از ۸۵ تن در سال ۲۰۲۵ به ۱۱۰ تن در سال ۲۰۲۸ است.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی چینی زیجین (Zijin) پروژه طلای Akyem در غنا را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد. قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۴ افزایش چشمگیری یافت و رکورد‌های جدیدی را به ثبت رساند. در مقابل قیمت سایر فلزات معدنی مانند لیتیوم در سال جاری به دلیل کاهش عرضه وارد فاز نزولی شد. از این رو شرکت‌های معدنی توجه خود را به استخراج و تولید فلزات با ارزشی مانند مس، نقره و به ویژه طلا معطوف کرده‌اند. مسوولان شرکت معدنی زیجین بر این باورند روند صعودی قیمت طلای جهانی با توجه به مشکلات اقتصادی آمریکا و نوسانات نرخ بهره در این کشور به همراه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در سراسر جهان به ویژه خاورمیانه ادامه خواهد یافت و استخراج طلا بیش از سایر فلزات برای شرکت‌های معدنی سود به همراه دارد. به دنبال این موضوع شرکت معدنی زیجین طی یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز معدن طلای غنا را از شرکت استخراج معادن و فلزات آمریکایی نیومونت (Newmont) به قیمتی بیش از ارزش واقعی این معدن یعنی یک میلیارد دلار خریداری کرد.

شرکت زیجین درصدد تولید ۱۱۰ تن طلا تا سال ۲۰۲۸

معدن Akyem در ناحیه شرقی غنا قرار دارد که پیش‌تر حدود ۸۵ درصد از سهام این معدن به شرکت معدنی نیومونت تعلق داشت. طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته امکان استخراج سالانه حدود ۳۴.۶ تن طلا از این معدن وجود دارد. البته پروسه استخراج طلا از این معدن هنوز کامل نشده و چینی‌ها به دنبال تکمیل پروژه استخراج طلا از این معدن طی چهار سال آینده هستند. اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت زیجین نشان می‌دهد عملیات زیرزمینی استخراج طلا از معدن Akyem در سال ۲۰۲۸ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که نتیجه آن علاوه بر تولید ۸/۵ تن طلا بیشتر، افزایش عمر این معدن تا سال ۲۰۴۲ میلادی است. هدف این غول معدنی چین از خرید این معدن طلا افزایش استخراج و تولید طلا خود از ۸۵ تن در سال ۲۰۲۵ به ۱۱۰ تن در سال ۲۰۲۸ است. این شرکت سال ۲۰۲۳ موفق به تولید ۶۸ تن طلا شد.

کشف منابع مس و لیتیوم در Akyem شاید در زمانی دیگر

اگرچه معدن Akyem در شمار معادن بزرگ طلا در جهان قرار می‌گیرد ولی به تازگی اطلاعاتی در خصوص وجود مس و لیتیوم در این معدن منتشر شده است. به گفته مسوولان شرکت زیجین عملیات کشف منابع مس و لیتیوم از این معدن پس از اتمام پروسه استخراج طلا آغاز خواهد شد چراکه افزایش عرضه لیتیوم و مس در بازار جهانی منجر به کاهش قیمت این فلزات معدنی شده است و اکنون تولید لیتیوم و مس برخلاف طلا صرفه اقتصادی ندارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده