تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۵۴۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آغاز بهره‌برداری از ابرپروژه تولید طلا در کانادا با ادغام دو شرکت معدنی

آغاز بهره‌برداری از ابرپروژه تولید طلا در کانادا با ادغام دو شرکت معدنی
‌می‌متالز - شرکت‌های معدنی NexGold و Signal Gold در شمار تولیدکنندگان برتر طلا در کانادا قرار می‌گیرند که هفته گذشته با هدف سرعت بخشیدن به پروسه بهره‌برداری از ابرپروژه تولید طلا در کانادا با یکدیگر ادغام شدند. کارشناسان معتقدند کانادا با ادغام این دو شرکت معدنی سهم بزرگی از بازار جهانی طلا را در دست خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، دو شرکت معدنی بزرگ در کانادا با هدف افزایش استخراج و تولید طلا هفته گذشته با یکدیگر ادغام شدند. بر این اساس مسوولان شرکت‌های NexGold و Signal Gold به عنوان دو شرکت برتر در حوزه اکتشافات و استخراج طلا در کانادا از ادغام و شروع فعالیت مشترک خود در یازدهم اکتبر ۲۰۲۴ جهت شروع بهره‌برداری از ابر پروژه تولید طلا کانادا خبر دادند. جزئیات این ادغام نشان می‌دهد این دو شرکت درصدد راه‌اندازی دو پروژه مشترک تولید طلا با نام‌های NexGold's Goliath در شمال انتاریو و پروژه Signal's Goldboro در نوا اسکوشیا در کانادا هستند که پیش‌تر پروسه تولید طلا در این دو پروژه آغاز شده بود و ادغام این دو شرکت منجر به سرعت بخشیدن به استخراج و تولید طلا از این پروژه‌ها خواهد شد، تا جایی که حاصل پروژه‌های NexGold's Goliath و Signal's Goldboro تولید بیش از ۲۰۰ هزار انس طلا در کوتاه مدت با صرف سرمایه کم‌تر از ۴۰۰ میلیون دلار کانادا است. همچنین ارزیابی منابع این دو شرکت معدنی از وجود منابع ترکیبی شش میلیون انس طلا حکایت می‌کند چراکه معدن طلا در شمال انتاریو یکی از بزرگ‌ترین معادن طلای کانادا محسوب می‌شود و به تنهایی دارای حدود پنج میلیون انس طلا است. به گفته مورگان لکستروم (Morgan Lekstrom)، رئیس شرکت NexGold انتظار می‌رود قیمت جهانی طلا در ابتدای سال ۲۰۲۵ وارد کانال ۳۰۰۰ دلار شود، به دنبال این موضوع شرکت‌های معدنی باید مشارکت خود را با هدف تولید بیشتر این فلز با ارزش آغاز کنند. کوین بولاک (Kevin Bullock)، مدیر عامل شرکت Signal Gold معتقد است ادغام این دو شرکت باعث پیشبرد ابر پروژه استخراج طلا در کانادا طی مدت زمان کوتاهی خواهد شد و عصر جدیدی از استخراج و تولید طلا را در جهان به نمایش خواهد گذاشت. طبق ادعای آنها تجهیزات جدیدی برای استخراج و تولید طلا برای نخستین بار در جهان توسط این دو شرکت احداث شده است که بزودی از آنها رونمایی خواهد شد.

کانادا درصدد تصاحب سهم بزرگی از بازار جهانی طلا در سال ۲۰۲۵

مسوولان شرکت‌های معدنی NexGold و Signal Gold علاوه بر آغاز ابر پروژه تولید طلا در کانادا، از شناسایی پروژه‌هایی بزرگ‌تر همراه با معادن طلا با عمر بالا خبر داده‌اند. بر اساس جزئیات منتشر شده از معاملات این دو شرکت سهامداران فعلی NexGold و Signal به ترتیب مالک ۷۱ و ۲۹ درصد از سهام شرکت ترکیبی هستند. کارشناسان حوزه صنعت و معدن در کانادا نیز اعتقاد دارند کانادا با ادغام این دو شرکت معدنی سهم بزرگی از بازار جهانی طلا را در سال ۲۰۲۵ در دست خواهد گرفت و دولت باید سیاست‌های جدیدی را در راستای حمایت از شرکت‌های معدنی فعال در حوزه طلا، نقره و حتی مس در نظر گیرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین