تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۵۳۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تحقق ۷۴ درصدی برنامه ارزی واحد‌های صنعتی و تولیدی استان

تحقق ۷۴ درصدی برنامه ارزی واحد‌های صنعتی و تولیدی استان
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که در ۶ ماه نخست سال‌ جاری، ۷۴ درصد برنامه ارزی واحد‌های صنعتی و تولیدی استان چهارمحال و بختیاری محقق شد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بر اساس عملکرد برنامه تولید و پایش ارزی کشور ۷۳ واحد صنعتی استان مصرف ارزی داشته‌اند که ازاین مجموع ۲۷ واحد تاکنون تایید نهایی گرفته‌اند و مجوز استفاده ازسهمیه ارزی را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶ واحد دیگر هم منتظر تایید دفاتر تخصصی و چهار واحد در مرحله کارشناسی استان هستند، افزود: ارزبری ۱۲ واحد صنعتی هم صفر بوده است و ۲۴ واحد برنامه تولید ثبت نکرده‌اند.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم ثبت آمار تولید واحد‌های صنعتی به‌ صورت ماهیانه تاکید کرد: تا زمانی که برنامه تولید ثبت نشود، نیاز ارزی هم مشخص نمی‌شود و ارزی به واحد‌های تعلق نخواهد گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سهمیه ارزی پاییز بر اساس آمار تولید ۴ ماهه قبل برای واحد‌های صنعتی تخصیص داده می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه در استان ما (چهارمحال و بختیاری) واحد‌های صنعتی بیش از برنامه تولید ثبت شده ارز دریافت کرده‌اند.

رحمتی همچنین با اشاره به برتر بودن استان در تحقق برنامه ارزی کشور گفت: بر اساس مصوبات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ امکان اخذ ثبت سفارش جدید صرفا برای واحد‌های تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت که برنامه تولید سال ۱۴۰۳ خود را در بخش تجارت داخلی ثبت کرده باشند و این برنامه به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر تخصصی مربوطه رسیده باشد، امکان پذیر خواهد بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده