تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۴۸۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سعیدی؛

گزارش مقدماتی حادثه معدن زغال سنگ طبس در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شد

گزارش مقدماتی حادثه معدن زغال سنگ طبس در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شد
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: گزارش مقدماتی حادثه معدن طبس که توسط کمیته معدن و صنایع معدنی آماده شده در نشست کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی لازم توسط اعضاء کمیسیون به تصویب رسید.

به گزارش می‌متالز، زهرا سعیدی‌مبارکه، در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز به واسطه دغدغه‌های نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن در زمینه اولویت نمایندگان برای چهارسال آینده مباحثی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی قوانین مانند حداکثر استفاده از توان تولید داخل نیاز به اصلاح دارد، زیرا اثربخشی آن زیر ۲۰ درصد است، ادامه داد: ابهامات و موانع اجرای کامل قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل باید مشخص گردد تا در صورت نیاز اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست کمیسیون صنایع و معادن اصلاح قانون مدیریت شهرک‌های صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص حاکمیت شهرک‌های خصوصی و دولتی مباحثی مطرح شد که ابهاماتی دارد، گفت: پیشنهاد دادم تا بررسی اساسنامه سازمان‌های توسعه مانند ایدرو و صنایع پتروشیمی در روز‌های آینده در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد تا در صورت نیاز پس از دریافت گزارش اگر نیاز وجود دارد آن را اصلاح کنیم. تلاش کمیسیون، نظارت بر قانون ساماندهی بازار خودرو نیز است و مقرر شد این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و گزارش نظارتی آن را تدوین کنیم تا در صحن علنی ارائه شود.

سعیدی‌مبارکه عنوان کرد: گزارش مقدماتی حادثه معدن طبس که توسط کمیته معدن و صنایع معدنی آماده شده در نشست کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی لازم توسط اعضاء به تصویب رسید.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست کمیسیون یکی از نخبگان کشور که در ۱۱ سالگی مدرک دیپلم رشته ریاضی فیزیک را دریافت کرده حاضر شد، تصریح کرد: باید از ظرفیت این نخبگان در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی استفاده شود. مقرر شد نمایندگان همت عالی خود را برای حمایت از این‌گونه نخبگان که در حوزه هوش مصنوعی به کشور کمک می‌کنند، داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای استماع گزارش‌ها و برنامه‌ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در این وزارتخانه حاضر شدند، ادامه داد: مباحثی در خصوص تقویت اینترنت، آنتن‌دهی، هوش مصنوعی، فیلترینگ، فضای مجازی، تاکید بر مدیریت فضای مجازی مطرح شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده