تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۵۰۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سرمایه‌گذاری تامین سرمایه دماوند:

هدف سازمان بورس مدیریت هیجانات بازار سهام است/ نهاد‌های مالی و حقوقی‌های بزرگ بازار باید با سازمان همراهی کنند تا منافع سهامدار خرد آسیب نبیند

هدف سازمان بورس مدیریت هیجانات بازار سهام است/ نهاد‌های مالی و حقوقی‌های بزرگ بازار باید با سازمان همراهی کنند تا منافع سهامدار خرد آسیب نبیند
‌می‌متالز - صادق قاسمی، معاون سرمایه‌گذاری تامین سرمایه دماوند با بیان این که محدودیت دامنه نوسان تصمیم درستی از سوی سازمان بورس بوده است، گفت: در شرایط فعلی بازار مقام ناظر تلاش می‌کند هیجانات موجود در بازار را به‌درستی مدیریت کند بنابراین، نهاد‌های مالی و حقوقی‌های بزرگ بازار باید با سازمان همراهی کنند تا منافع سهامدار خرد آسیب نبیند.

به گزارش می‌متالز، «صادق قاسمی» گفت: در نظام تصمیم‌سازی همیشه باید سود و زیان را درنظر گرفت و در صورتی که سود آن کار از زیان بیشتر باشد، آن کار را انجام داد، گفت: هیچ کاری بدون زیان نیست. قطعا هر کاری هم با سود و هم زیان روبه‌رو است. این درحالی است که تحلیل‌گران همیشه با تحلیل و با درنظر گرفتن منافع و معایب پروژه وارد بازار‌های مالی می‌شوند و در صورتی که منافع آن بیشتر از هزینه باشد تصمیم نهایی را می‌گیرند؛ بنابراین رییس سازمان بورس نیز به‌درستی و با بررسی شرایط شراط بازار اقدام به محدودیت دامنه نوسان گرفت.

او افزود: همان‌طور که رییس سازمان بورس هم در جمع کارگزاران اعلام کرد، امکان دارد، محدودیت دامنه نوسان با زیان‌هایی، چون کاهش نقدشوندگی و تشکیل صف فروش همراه باشد، اما منفعت این تصمیم این است که سرمایه سهامداران از بین نمی‌رود.

قاسمی با اشاره به اینکه تصمیم سازمان بورس بر اساس نظر‌های کارشناسی صورت گرفته است، تاکید کرد: سازمان بورس با محدود کردن دامنه نوسان در شرایط فعلی به دنبال این بوده که ارزش دارایی مردم کاهش پیدا نکند، تصمیمی که منطق نیز آن را پشتیبانی می‌کند.

قاسمی با بیان این که محدودیت دامنه نوسان تصمیم درستی بوده است، افزود: ریسکی به بازار تحمیل شده که از یک طرف باید مدیریت شود و از طرف دیگر، زیان موجود باید به حداقل برسد. درست است زیان صفر نمی‌شود، اما در زمان خود بهترین تصمیمی بوده که گرفته شده است.

او گفت: محدودیت دامنه نوسان بر اساس تحلیل هزینه فایده گرفته شده که بحثی عملی است ضمن این که فایده آن بیشتر از هزینه است و با توجه به شرایط خاص منطقه به درستی اتخاذ شده تا ارزش دارایی سهامداران در شرایط اضطراری از بین نرود.

او در پایان سهامداران را به صبر و آرامش دعوت کرد و گفت: بازار بعد از گذار از این شرایط روز‌های بهتری را تجربه خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده