تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۵۵۲۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری همایش ملی تولیدکنندگان بتن سبک در میبد

برگزاری همایش ملی تولیدکنندگان بتن سبک در میبد
‌می‌متالز - هشتمین همایش ملی تولیدکنندگان بتن سبک با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور در شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس انجمن تولید کنندگان بتن سبک اتوکلاو شده ایران در این همایش، بتن سبک اتوکلاو شده را یکی از مصالح مدرن و استراتژیک در صنعت ساختمان دانست و گفت: این محصول ساختمان را به لحاظ هدر رفت انرژی سرمایشی و گرمایشی عایق و به لحاظ سبک بودن ساختمان را، در برابر زلزله ایمن می‌کند.

عزیزیان با بیان اینکه بتن سبک اتوکلاو شده، به لحاظ قیمت تمام‌شده هم نسبت به مصالح دیگر ارزان‌تر است افزود: امیدواریم بتوانیم این محصول را با گرفتن کد استاندارد، جایگزین مصالح سنتی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۸ کارخانه تولید بتن سبک اتوکلاو شده در ایران فعالیت دارند و محصولات آن به کشور‌های عراق، کویت، عمان، امارات، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان صادر می‌شود.

فرهمند رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد هم در این همایش ملی، گفت: این محصول نقش بسیار مهمی در جداره‌های خارجی ساختمان دارد و با توجه به اینکه در کشور در موضوع صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها در شرایط خوبی نیستیم، استفاده از بتن سبک با رعایت نکات فنی و اجرایی دقیق، بر اساس تاییدیه‌هایی که از مراجع ذی‌صلاح صادر می‌شود می‌تواند نقش موثری در آینده بهتر صنعت ساختمان داشته باشد.

فرهمند، رونق این محصول را در گرو اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و گفت: قطعا هر نوع تغییری نسبت به روش‌های سنتی قبل، نیازمند به گذر زمان و فرهنگ‌سازی است که امیدواریم با برنامه‌هایی که انجمن تولید کنندگان در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، تبیین ویژگی‌های این محصول در کاهش هزینه‌های ساختمان، تقویت سبد خانوار در هزینه‌ها در بهره‌برداری از ساختمان‌ها در نظر دارند؛ شاهد رونق این محصول و برداشتن چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان باشیم.

در هشتمین همایش ملی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده در میبد، تعدادی از تولیدکنندگان نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود را در راستای تولید این محصول و به کارگیری آن در ساخت‌و‌ساز ارائه کردند.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری صداو‌سیما (یزد)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده