تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۵۵۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در گفتگو با معاون شرکت معدن کار باختر:

روند عملیات استخراج پروژه عظیم مس جانجا تشریح شد

روند عملیات استخراج پروژه عظیم مس جانجا تشریح شد
‌می‌متالز - حمیدرضا خلیلی، معاون اجرایی شرکت معدن‌ کار باختر و مدیر پروژه استخراج معدن مس جانجا، توضیحاتی در خصوص روند انجام بخش استخراج این پروژه عظیم بیان کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدن‌ کار باختر، با سهامداری ۶۰ درصدی صبانور و ۴۰ درصدی تجلی، با توجه به اینکه عمده سهام این دو شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، از شرکت‌های اقماری این گروه به‌شمار می‌رود.

در حال حاضر ۱۵ دامپتراک ۱۰۰ تنی و نیز ۱۲ تراک ۴۸ تنی به صورت استندبای، در محل معدن قرار دارد. طبق تعهداتی که این شرکت برعهده دارد و پس از ورود ماشین‌آلات جدید، ماهیانه به طور متوسط بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار مترمکعب باطله‌برداری صورت می‌گیرد و تاکنون چیزی حدود ۴ میلیون تن باطله‌برداری انجام شده است.

از دیگر نکات مهم در اجرای این پروژه استفاده از نیرو‌های بومی و آموزش کامل به آنان است و در حال حاضر حدود ۹۰ درصد افرادی که در پروژه بزرگ مس جانجا مشغول به کار هستند از بومیان اطراف معدن می‌باشند. با توجه به سیاست کارفرما، تمامی پیمانکاران حاضر در این پروژه موظف هستند از سرمایه‌های انسانی مناطق اطراف معدن در اجرای پروژه بهره‌مند شوند و در صورت نیاز آموزش کافی به آنها صورت گیرد.

به گفته‌ی خلیلی یکی از چالش‌های اصلی این پروژه مساله آتش‌باری و استفاده از مواد ناریه است. با توجه به اهمیت این پروژه ملی برای سهامداران و مردم شریف سیستان و بلوچستان و نیز مسوولین استانی و محلی، انتظار می‌رود نهاد‌های ذی‌ربط همکاری لازم را در جهت صدور مجوز‌ها داشته باشند تا سرعت عملیات استخراج افزایش یابد و پیرو تاکید وزیر صمت در جریان بازدید از پروژه، زمان‌بندی اجرای پروژه به درستی پیش رفته و با تاخیر مواجه نشود.

لازم به ذکر است ابرپروژه معدنی و صنعتی مس جانجا، با چشم‌انداز احداث کارخانه ۱۳۰ هزارتنی کنسانتره مس و سپس ۳هزار تنی کاتد مس، با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و نیز همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی و صنعتی کشور؛ شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری غدیر در حال اجراست و این شرکت‌ها سهامداران شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا را تشکیل می‌دهند.

ویدیوی این مصاحبه را مشاهده فرمایید:

تعداد بازدید : 2

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین