تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۵۲۶۸۲

دلایل تاخیر در راه‌اندازی قطار تهران_آنکارا

می متالز - سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا قطار تهران_آنکارا بر خلاف زمان‌بندی اعلام شده با تاخیر راه‌اندازی شد، گفت: به دلیل عدم آماده سازی مسیر ریلی وان به آنکارا با تاخیر دو هفته‌ای مواجه بودیم. مسولان راه‌آهن ترکیه از زمان‌بندی اعلامی خودشان در آماده‌سازی خط سریع‌تر عمل کردند.
دلایل تاخیر در راه‌اندازی قطار تهران_آنکارا

به گزارش می متالز، معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود ۲۱۳ دستگاه واگن باری تولید داخل به شبکه ریلی کشور خبر داد. سعید رسولی در نشستی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۱۳ واگن که ساخت داخل هست به شبکه ریلی اضافه شده است. وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته در حالی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد که مراکز تعمیرات هم در قم و مشهد در حال راه‌اندازی است. رسولی درباره جابجایی زائران اربعین نیز گفت: نشست ویژه ای پیرامون ایام اربعین برای جابجایی زوار در اربعین برگزار شده است و امسال هم خدمات حمل و نقل در خدمت زائران خواهد بود. مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا قطار تهران _آنکارا بر خلاف زمان‌بندی اعلام شده با تاخیر راه‌اندازی شد، گفت: به دلیل عدم آماده سازی مسیر ریلی وان به آنکارا با تاخیر دو هفته‌ای مواجه بودیم. مسولان راه‌آهن ترکیه از زمان‌بندی اعلامی خودشان در آماده‌سازی خط سریع‌تر عمل کردند. مدیر عامل راه آهن گفت: در هفته دولت علاوه بر بهره برداری از خطوط جدید ریلی، ۵۹ کیلومتر خطوط آنتن و مراکز جدیدی از تاسیسات راه آهن بهره برداری می شود. مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به طرح هایی که قرار است در هفته دولت بهره برداری شود، گفت: در هفته دولت خط دوم مسیر سیستان و اصفهان، یزگرد و نظرآباد، مسیر دوم شمسی، مرکز سی تی اس یزد، ۵۹ کیلومتر خطوط آنتن بهره برداری می شود. رسولی با بیان اینکه ۵ ماه امسال ۲۱۳ ناوگان جدید به شبکه ریلی وارد شده است، افزود: این واگن ها در داخل تولید یا بازسازی شده اند. وی با تاکید بر اینکه مرکز پیشرفته سوخت رسانی در مشهد به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: در کار گروه مشترکی که با وزارت صنعت توانمندی داخلی را مورد ارزیابی قرار می دهیم و از واردات تجهیزاتی که امکان تولید داخل دارند خودداری می کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قرار است ۹۷۴ واگن از محل درآمد ماده ۱۸ تامین اعتبار شود، گفت: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن قرار است از سوی بانک ها تامین شود که تاکنون قرارداد عاملیت با دو بانک ایران و ونزوئلا و توسعه صادرات امضا شده که شامل ۵۴۰ میلیون تومان است و قرارداد عاملیت دو بانک دیگر در حال اجرا است که با انجام آن، تمام اعتبار بانکی پروژه تامین خواهد شد.
 

منبع: شعار سال
عناوین برگزیده