تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۵۵۵۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد واگذری هپکو، آذرآب و واگن پارس به شرکت مپنا/ اولتیماتوم ۴۸ ساعته وزیرصمت برای تعیین تکلیف هپکو

می متالز - رحمانی گفت: یکی از پیشنهادات هیات دولت واگذاری هپکو، آذرآب و واگن پاس به شرکت مپنا است.
پیشنهاد واگذری هپکو، آذرآب و واگن پارس به شرکت مپنا/ اولتیماتوم ۴۸ ساعته وزیرصمت برای تعیین تکلیف هپکو

به گزارش می متالز، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه رفع موانع تولید در اراک گفت: در جلسه دیروز هیات دولت مسائل و مشکلات هر دو صنعت مطرح شد و یکی از پیشنهادات واگذری شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن پارس به شرکت مپنا است.

رحمانی افزود: درمان‌های صورت گرفته برای دو صنعت بزرگ استان مسکن موقتی بوده و باید راهکار اساسی داده شود.

او با بیان اینکه نسخه اساسی باید برأی این دو صنعت پیچیده شود واضافه کرد: حفظ وضع موجود و تولید و اشتغال جهاد است و باید این دو صنعت استان حفظ گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: آمادگی تمام برای حمایت از صنایع بزرگ استان مرکزی وجود دارد.

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بدو ورود به اراک به استانداری مرکزی رفت و در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید شرکت کرد.

این جلسه به منظور مسائل کارگری دو شرکت هپکو و آذراب و نحوه واگذاری کارخانه هپکو و کمک برای رونق دوباره تولید در هپکو برگزار شده است.

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ششمین روز از هفته دولت به منظور سفر یک روزه به استان مرکزی صبح امروز وارد اراک شد و مورد استقبال مسئولان استان مرکزی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است بعد از رسیدگی به مشکلات شرکت هپکو و آذرآب اراک در دیدار از صنایع شهرستان‌های محلات و دلیجان، چند پروژه صنعتی را افتتاح کند.

 

اولتیماتوم ۴۸ ساعته وزیرصمت برای تعیین تکلیف هپکو

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه کارگروه ملی تسهیل رفع موانع تولید در اراک گفت: اصلی‌ترین مشکل هپکو نبود مدیریت و تعهدات سهامدار اصلی است و امروز فرصتی ۴۸ ساعته به سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف مدیریت این شرکت داده شد.

رحمانی افزود: در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در اراک ضمن بررسی موانع و مشکلات آذرآب و هپکو دو صنعت بزرگ استان مرکزی تصمیمات خوبی برای تعیین تکلیف این دو صنعت و بازگشت دوباره به چرخه‌ی تولید گرفته شد.

او با بیان اینکه شرکت هپکو توانمند است و تولیدات بی نظیری دارد اضافه کرد: تمهیداتی خوبی برای پرداخت معوقات یک ماهه کارگران هپکو اندیشیده شده و امید است با حمایت دولت و سفارش ماشین آلات راه سازی از سوی دستگاه‌های اجرایی کار تولید در این کارخانه از سر گرفته شود.

 

جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات سنگین به کشور مصوبه دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در سال گذشته مصوب شد از واردات بی رویه ماشین آلات سنگین به کشور جلوگیری شود و در ۵۰۰ قلم کالا ردیف تعرفه، واردات ممنوع شده که ارزش آن ۳ میلیارد دلار بوده است.

او تصریح کرد: به دلیل اینکه تعدادی از نیاز‌های ما در ماشین آلات سنگین راهسازی در داخل تولید نمی‌شود با مصوبه هیات دولت در سال ۹۶ تصمیم بر واردات ماشین آلات راهسازی کارکرده گرفتیم، اما تصمیم دولت بر این است تا از واردات محصولاتی که شرکت‌های داخلی در تولید آن توانمند هستند جلوگیری شود.

 

واگذاری واگن پارس باید با مصوبه دولت صورت گیرد

خانی سرپرست سازمان خصوصی سازی هم گفت: واگذاری واگن پارس باید با مصوبه دولت صورت گیرد.

خانی افزود: روند تولید کارخانه قفل شده و تیمی برای حسابرسی به وضعیت مالی کارخانه در نظر گرفته شده است و به زودی نتایج اعلام میشود.

او اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی هم مجبور هست یا به این شرکت سهامدار جدید واگذار کند یا مجموعه کارخانه به طور کلی مجدد به دولت واگذار شود.

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ششمین روز از هفته دولت به منظور سفر یک روزه به استان مرکزی صبح امروز وارد اراک شد و مورد استقبال مسئولان استان مرکزی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است بعد از رسیدگی به مشکلات شرکت هپکو و آذرآب اراک در دیدار از صنایع شهرستان‌های محلات و دلیجان، چند پروژه صنعتی را افتتاح کند.

کارگران هپکو در تجمعات اعتراضی خود که چند روزی است در اراک در حال برگزاری است، خواستار تسریع در پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود شده اند.

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو از مسئولان تعیین تکلیف سهامدار و رسیدگی به تخلفات انجام شده است و درخواست دارند که با کارسازی برای خطوط تولید نقدینگی لازم را برای رونق اقتصادی و پرداخت به موقع حقوقشان فراهم کنند.

همچنین اجرایی شدن قرارداد سال گذشته وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی از خواسته‌های مهم این کارگران است.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر می‌تواند ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد است.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و از این مقطع زمانی به بعدمشکلات آن آغاز شد.

عناوین برگزیده