تاریخ: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۶۱۳۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، در نشست با صادرکنندگان و تشکل های صادراتی با مسوولین ارشد حوزه تجارت کشور به مناسبت روز ملی صادرات:

دفتر مقابله با تحریم ها در حوزه ی صادرات در سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل می شود/ صدور بعضی از بخشنامه‌ها برای پاسخگویی مناسب و بهنگام تحریم‌ها بوده است

می متالز - حسین مدرس خیابانی در این نشست با تاکید بر اینکه امروز تولید و صادرات مساله اول کشور است، اظهار داشت: صادرکنندگان در قامت خط شکنان جنگ اقتصادی خواب دشمنان را آشفته کرده اند و ظرفیت های تولیدی را به کار گرفته و اشتغال ایجاد کرده اند.
دفتر مقابله با تحریم ها در حوزه ی صادرات در سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل می شود/ صدور بعضی از بخشنامه‌ها برای پاسخگویی مناسب و بهنگام تحریم‌ها بوده است

به گزارش می متالز، وی با تاکید بر اینکه تمام امور تجاری در سازمان توسعه تجارت خارجی ایران متمرکز است افزود: مشکلات امروز موجود در دستور کار سازمان قرار دارد مسائل مربوط به صادرات به صورت دائمی رصد میشود تا ضمن شناسایی بهتر مشکلات راهکارهایی برای رفع آن اندیشیده شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی عنوان کرد: مهم ترین کار در سازمان توسعه تجارت ایران بازاریابی است تا بستر لازم را برای حضور صادرکنندگان در بازارهای بین المللی فراهم آورد.

مدرس شرایط حال حاضر را برای تولید و صادرات منحصر به فرد توصیف کرد و گفت: باید در برابر خواسته های به حق صادرکنندگان منعطف باشیم چرا که آنان بهتر از هر کسی جنگ اقتصادی را باور کرده و با آن درگیر هستند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه شرایط جنگ تحریمی همانند جنگ تحمیلی نابرابر است، اظهار داشت: امروز اقتصاد بدون نفت را تمرین میکنیم بنابراین لازم است ابزارهای مناسب را در اختیار صادرکنندگان قرار دهیم و تحریمهای داخلی را از میان برداریم.

وی با تاکید بر اینکه تحت هر شرایطی باید از ظرفیت ها و منابع عظیم خود غافل نشویم، گفت: هر سال از صادرکنندگان نمونه تقدیر میشود اما باید برای این قهرمانان ملی تسهیل امور برای ادامه فعالیت را فراهم کنیم.

مدرس خیابانی در خصوص تعدد بخشنامه ها در حوزه تجارت خارجی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا نیمه اول سال ۹۸ بخشنامه‌های صادر شده است که بخش اعظم آن واکنش بهنگام به تصمیمات دشمن بود و تنگناها و محدودیت های کشور باعث صدور این بخشنامه ها می شد.

وی افزود: البته بخشی از بخشنامه ها در راستای تسهیل و روان کردن تجارت صادر شده که مؤثر نیز بوده است. مانند ممنوعیت ۱۶۰۰ قلم کالا که لوکس و غیر ضروری بوده یا از لحاظ کمی و کیفی در داخل کشور تولید می شده است که البته ممکن است بخشی از بخشنامه‌های غیرضروری که در این مدت صادر شده است نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد

مدرس خیابانی بیان کرد: علیرغم مشکلات ساختاری موجود در اقتصاد کشور باید با کمک یکدیگر و دست در دست هم برای اصلاح آن بکوشیم.

گفتنی است، مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان در این نشست در چهار بخش گمرکی، بانکی و ضمانت صادرات، امور مالیاتی و حمل و نقل احصا شد تا پیش از روز ملی صادرات در شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی در حضور مسوولان عالیرتبه کشور مطرح شود.

عناوین برگزیده