تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۶۲۵۵۵
سرویس خبر : انرژی

پایانه مرزی باشماق مریوان، فرصتی مناسب برای جذب بازار اقلیم کردستان عراق

می متالز - در راستای نظارت بر فرآیند کنترل و پایش کامیون های ترانزیتی و ترانشیبپی عبوری از مرزهای استان، نحوه صادارات فرآورده های نفتی و پایش عملکرد کنترلی کارکنان شاغل در جایگا های مرزی ،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از پایانه مرزی باشماق مریوان وبازارچه مرزی سیرانبند بانه بازید و با مدیرکل گمرک باشماق نیز دیدار کرد.
پایانه مرزی باشماق مریوان، فرصتی مناسب برای جذب بازار اقلیم کردستان عراق

به گزارش می متالز، عبدالله گیتی منش بازنگری و اصلاح برخی از فرآیندهای اداری و عملیاتی در مرز باشماق توسط دستگاهای خدمت رسان در جهت روان سازی تردد خودروهای سنگین را ضروری عنوان و افزود استفاده از خدمات الکترونیک، سامانه فروش مرزی، اعطای معافیت پرداخت مابه التفاوت نرخ نفتگاز به کامیون‌های ایرانی خروجی از مرز و.... در جهت تسهیل و توسعه صادرات در بازارچه های مرزی استان می باشد.
گیتی منش در دیدار با مدیرکل گمرک باشماق، پایانه باشماق را فرصتی مناسب برای جذب بازار اقلیم کردستان عراق عنوان و به رتبه دوم این پایانه مرزی در مبادلات کالا در سطح کشور اشاره و افزود: با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروهای ترانزیتی و ترانشیپی دراین بازارچه در جهت روان سازی و تسهیل فرآیندهای عملیاتی، بازنگری و اصلاح امورات مترتب با دستگاه های خدمت رسان ضروری بوده که این شرکت ضمن مطالعه دقیق وضع موجود در این جهت برنامه ریزی خواهد نمود.
وی ساماندهی نیروهای کنترلی مستقر در مرزباشماق، نحوه فعالیت جایگاه شرکتی و جانمایی برای استقرارجایگاه سیار عرضه سوخت در محوطه خروجی از بازارچه باشماق را از برنامه های آتی این منطقه عنوان و خواستار تعامل و همکاری سایر ادارات با این شرکت شد.
وی با اشاره به تفاوت قیمت سوخت در دوسوی مرز و سوه استفاده افراد سودجو از این موضوع از تردد میانگین روزانه ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از مرزخبرداد و افزود: جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، صرفه جویی درمصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان سوخت، تسریع در امور کنترل کامیون‌های ترانزیتی، درآمدزایی دولت و...از جمله مزایای استفاده از سامانه های نرم افزاری و پایش و کنترل کارکنان این شرکت می باشد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان ضمن اشاره به مزایای جلوگیری از قاچاق سوخت و صرفه جویی در مصرف سوخت، اقدامات این منطقه در خصوص صادارات فرآورده به اقلیم کردستان عراق در قالب کمک به معیشت مرزنشیان استان را تشریح و افزود: سود ناشی از اجرای این طرح به حساب ۲۸ هزار و چهارصد خانوار مرزنشین واریز می شود.

عناوین برگزیده