تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۶۹۸۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کریمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی صادرات تاکید کرد:

تاثیر منحصر به فرد صادرات در تولید و اشتغال کشور/ ضرورت حذف مقررات زاید در حوزه صادرات

می متالز - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مراسم بیست و سومین سالروز ملی صادرات در سالن اجلاس سران گفت: اگرچه مراسم روز ملی صادرات با تاخیر برگزار می شود، اما با همت وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت برنامه خوبی برگزار شده است که از وزیر صمت و تشکلهای صادراتی و دست اندرکاران تشکر دارم.
تاثیر منحصر به فرد صادرات در تولید و اشتغال کشور/ ضرورت حذف مقررات زاید در حوزه صادرات

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی افزود: صادرات، تاثیر منحصر به فردی در شاخص هایی مانند تولید و اشتغال دارد و ارزش و اعتبار آن برای هر صادرکننده ای در جهان مشخص است، چرا که کالای صادراتی نماینده و پرچم و هویت یک کشور است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان، سفیران فرهنگ و هویت کشورمان هستند، با تکیه بر رهنمودهای رهبری داریم تلاش میکنیم که بودجه بدون نفت را رقم بزنیم و نقش صادرات غیرنفتی در این حوزه هر روز بیشتر می شود.

کریمی اضافه کرد: ارائه به موقع مشوق ها و جوایز صادراتی باید از سوی دستگاه های ذیربط برای حمایت از این قشر در دستور کار قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز می توانست جهش بزرگ صادراتی را به همراه داشته باشد، در این خصوص البته جهش ها و تکان های صادراتی هم برداشته شد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مراسم بیست و سومین سالروز ملی صادرات در سالن اجلاس سران گفت: مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات تخصصی در جهت حل و فصل مشکلات صادرکنندگان گام برداشته است.

کریمی افزود: در بودجه ۹۹ نیز تلاش می کنیم که مشکلات پیش روی صادرکنندگان برطرف بشود تا به جهش صادراتی برسیم.

وی ادامه داد: مقررات و الزامات دست و پاگیر را که باعث بسته شدن دست و پای صادرکنندگان می شود باید برطرف بشود، باید جلوی پای صادرکننده باز بشود.

نماینده مردم اراک در مجلس اضافه کرد: ارز کشور توسط همین صادرکنندگان تامین می شود و این ارز حاصل از صادرات به گواه بانک مرکزی هم به کشور برگشته است.

کریمی گفت: امیدواریم با اعتبار سنجی کارت های بازرگانی و صادرکنندگان، از کسانی که تجربه و تخصص لازم را برای حضور در بازارهای جهانی دارند، حمایت بشود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد