تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۸۴۱۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس واحد بومی‌سازی خطوط تولید و فرآیند مجتمع فولاد مبارکه اصفهان:

موفقیت فولاد مبارکه اصفهان در بومی‌سازی خط تولید اسکین‌پس

می متالز - رئیس واحد بومی‌سازی خطوط تولید و فرایند مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از موفقیت این مجتمع معدنی و صنعتی در بومی‌سازی خط تولید اسکین‌پس خبر داد.
موفقیت فولاد مبارکه اصفهان در بومی‌سازی خط تولید اسکین‌پس

عملکرد فولاد مبارکه اصفهان در بومی‌سازی

محمد مهدی بانک در جریان برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور در غرفه خبرگزاری صنایع، پیرامون اقدامات مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در بومی‌سازی تجهیزات صنعتی وارداتی، اظهار داشت:

فولاد مبارکه از سال ۱۳۸۰ در زمینه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات وارداتی، فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون نیز با گذشت دو دهه در صدد برداشتن گام‌های جدید در حوزه بومی‌سازی خطوط تولید و فرایندها و همچنین دست‌یابی به دانش فنی خطوط تولید فولاد است.

فولاد مبارکه از زمان احداث تاکنون چند هدف را دنبال می‌کند که اولین هدف، تولید و تأمین فولاد مورد نیاز کشور بود که این مرحله را پس از گذشت چند سال به خوبی پشت سر گذاشته است.

 

طراحی و بومی‌سازی خطوط تولید فولاد

وی در ادامه اضافه کرد: طراحی و داخلی‌سازی خطوط تولید فولاد دومین هدف فولاد مبارکه بود که این امر با همت تمام همکاران در این مجتمع، نیروهای بهره‌برداری و مهندسین داخلی به صورت ساختارمند انجام شد و واحد بومی‌سازی خطوط تولید و فرایندها نیز در همین رابطه تشکیل شد.

این مجتمع قصد دارد ابتدا درخت‌واره تکنولوژی در صنعت فولاد که از سنگ تا رنگ تدوین شده است را مورد ارزیابی قرار دهد و موارد مجهول را شناسایی و با دعوت و کمک گرفتن از شرکت‌های توانمند این حوزه، این موارد مجهول را رفع کند.

وی در ادامه پیرامون اقدامات آینده مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، اظهار داشت: فولاد مبارکه تصمیم گرفته در اولین گام، خط اسکین‌پس که در ناحیه نورد گرم صبا قرار دارد و بصورت کامل بعنوان اولین خط تولید صنعت فولاد از ابتدا تا انتها در داخل کشور، هم در حوزه مهندسی و هم در ساخت و اجرا، بومی‌سازی شده است را در دستور کار قرار دهد.

البته پروژه آغاز شده، فاز مهندسی با همت نیروهای مهندس در فولاد مبارکه در حال انجام است و اسناد مناقصه نیز تهیه شده و برای سازندگانی که در این حوزه فعال هستند در حال ارسال است که امیدواریم تا ۱۴ ماه آینده به عنوان اولین خطی که کاملاً بومی‌سازی شده و ایرانی است به بهره برداری برسد.

 

رسالت فولاد مبارکه

رئیس واحد بومی‌سازی خطوط تولید و فرآیند مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در پایان با اشاره به اینکه پروژه‌های آتی نیز در حوزه بومی‌سازی به موازات در جریان است و در آن حوزه‌ها نیز تلاش داریم تا اقدامات لازم انجام و نیازهای این حوزه رفع شود، بیان کرد: رسالت ما در فولاد مبارکه بنابر سیاست‌های ابلاغی مدیرعامل این شرکت این است که تا هفت سال آینده بتوانیم به تمام مواردی که دارای تکنولوژی است، دست پیدا کرده و آن را بومی‌سازی کنیم، تا اولین مجموعه‌ای باشیم که تمام مواردی که در خطوط تولید فولاد از ابتدا تا انتها وجود دارد را طراحی و بومی‌سازی کنیم و همپای شرکت‌های قوی که چندین سال در این حوزه کار کردند، حرکت کنیم و بومی‌سازی را به معنای واقعی اجرا کنیم.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد