تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۹۰۹۴۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مسکـن

احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در پرند

می متالز - دولت به صورت جدی به دنبال اجرای برنامه اقدام ملی در بخش مسکن است و در این سیاست قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور احداث شود.
احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در پرند

به گزارش می متالز، از این تعداد، احداث ۲۰۰ هزار واحد به عهده شرکت عمران شهرهای جدید گذاشته شده و سهم شهرهای جدید کشور است. در همین راستا برنامه اجرایی برای این سیاست تدوین شده و بر اساس توان و قابلیت هر شهر جدید در کشور،‌ سهمیه‌ای به آن تعلق گرفت. شهر پرند با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت خود سال‌ها به عنوان پشتیبان شهر تهران مطرح بوده، به همین دلیل بیشترین ظرفیت‌های برنامه اقدام ملی مسکن برای این شهر پیش‌بینی شده است. براین اساس، مدیران شرکت عمران شهر جدید پرند از ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در این شهر در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر می‌دهند. در این زمینه دو سیاست برای برنامه اقدام ملی به تبعیت از وزارت راه و شهرسازی در شهر پرند در نظر گرفته شده که شامل مسکن مشارکتی و فروش اقساطی است.

در حوزه مسکن مشارکتی که نوعی مشارکت خصوصی-عمومی محسوب می‌شود، شرکت شهرهای جدید به نمایندگی از دولت، زمین مسکونی را به عنوان آورده در این طرح وارد می‌کند و شرکای پروژه بخش خصوصی هستند. در این برنامه از سرمایه و ظرفیت‌های بخش‌خصوصی استفاده می‌شود.  در دو سایت بزرگ شهر پرند به نام سایت ۸۸ هکتاری با ظرفیت ۳۴۲۰ واحد مسکونی و سایت ۱۳۰ هکتاری با ظرفیت حدود ۴ هزار واحد مسکونی،‌ شرکای پروژه با توجه به رویه‌های قانونی انتخاب شده‌اند. در این زمینه روال بر این است که تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت عمران به عنوان بخش دولتی و شرکای بخش خصوصی منعقد شده و با توجه به نظرات کارشناسان رسمی درصد سهم شراکت هر یک از طرفین مشخص می‌شود. این تفاهم‌نامه باید در هیات‌مدیره و مجمع عمومی شرکت شهر جدید پرند مصوب و در نهایت منتج به انعقاد قرارداد شود. در این طرح قرارداد بعضی از پروژه‌ها منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شده و بعضی از پروژه‌ها در حال طی مراحل قانونی هستند. در حال حاضر عملیات حدود ۷ هزار واحد در قالب مسکن مشارکتی آغاز شده است.

عناوین برگزیده