تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۰۰۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشریح اقدامات تنظیم بازار و نظارتی ماه مبارک رمضان در سازمان صمت خراسان رضوی

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از پیگیری و اجرای برنامه های تنظیم بازار استان و مشهد بویژه در حوزه اقلام اساسی، متناظر با سیاست های دولت خبر داد.
تشریح اقدامات تنظیم بازار و نظارتی ماه مبارک رمضان در سازمان صمت خراسان رضوی

به گزارش می متالز، علی غفوری مقدم در نشست خبری ویژه تشریح برنامه های تنظیم بازار و نظارتی ماه مبارک رمضان بیان کرد: طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان از یک هفته قبل از شروع ماه مبارک، آغاز شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده تامین و توزیع اقلام مورد نیاز در این طرح که شامل برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد، روغن، خرما و ... است در اولویت کمیسیون تنظیم بازار استان قرار گرفته است.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، 4044 تن برنج هندی، 3500 تن شکر، 2022 تن مرغ منجمد، 2000 تن گوشت قرمز منجمد و 4000 تن روغن نباتی در استان تامین و توزیع می گردد و تامین خرمای مورد نیاز بر عهده مباشر قرار گرفته است.

غفوری مقدم بیان کرد: هرکیسه برنج هندی به قیمت 78 هزار تومان برای مصرف کننده و شکر خانوار در بسته بندی یک کیلویی به قیمت 5900 تومان طبق مصوبه کشوری، توزیع می گردد که ظرف روزهای آینده وارد شبکه توزیع خواهد شد و امکان توزیع شکر در بسته بندی های 900 گرمی و 1200 گرمی نیز وجود دارد.

وی افزود: هرکیلو مرغ منجمد به قیمت 12000 تومان و گوشت قرمز منجمد به قیمت 42000 تومان توزیع می شود و 50 درصد سهمیه های مذکور متعلق به شهرستان مشهد و 50 درصد متعلق به سایر شهرستان ها می باشد.

وی تصریح کرد: همچنین سهمیه برنج به میزان 1500 تن و شکر به میزان 500 تن برای سبد معیشتی اقشار نیازمند در نظر گرفته شده است که توسط سپاه پاسداران، شهرداری، آستان قدس و کمیته امداد و نیز خیریه ها و نهادهای عام المنفعه جذب و توزیع می گردد.

در این نشست، رضا شجاعی معاون نظارت و بازرسی سازمان نیز اظهارداشت: همزمان با طرح تنظیم بازار، طرح نظارتی ماه مبارک رمضان نیز از ششم اردیبهشت آغاز شده است و تا دهم اردیبهشت، 8400 مورد بازرسی با همکاری اتاق اصناف از واحدهای صنفی استان انجام شده است که 5900 مورد آن مربوط به مشهد بوده است.

وی افزود: در این بازرسی ها 814 مورد تخلف در استان به ارزش 6.7 میلیارد ریال کشف شده است.

وی گفت: همچنین 159 گشت مشترک با سایر دستگاه های نظارتی انجام شده است و بیشترین تخلفات و شکایات در حوزه آرد و نان و کمترین آنها در حوزه عرضه شله و حلیم بوده است.
شجاعی تصریح کرد: در این مدت 237 مورد شکایت مردمی از سامانه 124 دریافت نموده ایم که بیشتر آن مربوط به حوزه کالایی بوده است.

مهدی مقدسی، کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان نیز اظهارداشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، اقدامات نظارتی مرتبط با همراهی و هماهنگی سایر نهادهای مرتبط و حمایت های قضایی و برخورد شدید دادسرای انقلاب با محتکرین آغاز شد که نتیجه آن داشتن آرامش نسبی در حال حاضر است.

وی گفت: با اقدامات نظارتی،بیش از یک میلیون ماسک پزشکی احتکار شده، 35 هزار بسته 100 تایی دستکش و بیش از 30 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، کشف و با هماهنگی مراجع قضایی در شبکه توزیع قرار گرفت.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت