تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۲۶۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دستاوردهای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح استانی تشریح شد/ اجرای 6 طرح توسعه معدنی در سال 98 و 21 طرح توسعه معادن و صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی در سال 99

می متالز - در قالب خلاصه اهم عملکرد دولت یازدهم و دوره سه ساله دولت دوازدهم، اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استانی تشریح شد.
دستاوردهای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح استانی تشریح شد/ اجرای 6 طرح توسعه معدنی در سال 98 و 21 طرح توسعه معادن و صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی در سال 99

به گزارش می متالز، در این گزارش به اجرای 6 طرح توسعه معدنی در سال 98 و دستور کار اجرای ۲۱ طرح توسعه معادن و صنایع معدنی و همچنین جلوگیری از خام فروشی در 8 استان اشاره شده است.
بر این اساس و برای توسعه معادن و صنایع معدنی و توسعه صادرات مواد معدنی فراوری شده از کشور، توسعه معدن و صنایع معدنی در استان های مستعد در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی استانها قرار گرفت.
در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶ استان در زمینه توسعه معادن اقدام نمودند و ۲۱ طرح نیز در سال ۱۳۹۹ در حال پیگیری است.
در این گزارش آمده است؛ اجرای سه پروژه توسعه و فرآوری معادن مس، سرب و روی در استان سمنان و ۳ پروژه توسعه فرآوری طلا، سولفات سدیم، سرب، روی و تولید کنسانتره سنگ آهن در استان خراسان جنوبی در سال جهش تولید مراحل عملیاتی خود را طی می کنند.
همچنین اجرای طرح احداث کارخانه دانه بندی و میکرونیزه باریت در استان خراسان شمالی و احداث کارخانه تولید کنسانتره از معادن سنگ آهن استان هرمزگان که شامل دو پروژه است در دستور کار قرار دارد.
سه پروژه فرآوری مس و تولید منیزیت کلسینه و توسعه معادن استان سیستان و بلوچستان و دو پروژه تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله از معادن استان یزد دیگر برنامه‌های توسعه معدنی و صنایع معدنی پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ هستند.
اجرای ۵ پروژه تولید کنسانتره مس و سیلیس دانه بندی و تولید گلوله های سنگ شکنی در استان کرمان و دو پروژه تولید فروسیلیکو منگنز و تولید آهک هیدراته در استان قم نیز از جمله پروژه های مورد نظر طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها در سال جهش تولید است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد